|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bastanta motorer iaf :-) v12:an har liknande vrid kurva som nya 335i fast en topp vid 4000 varv med 50 nm mer!! Jag hade en granne som testade köra bana med sin 850 och det verkar funka men just han hade inte mycket att sätta mot dem lättare bilarna. Hur moddad den var vet jag inte men något seriösare arbete för att bli ban bil var det inte utan mest på skoj. Kul om du ger dig på att anpassa den för lite bankörning! Mpower |
|
|
Skulle funka om man lättade en 850 samt kränger på bättre bromsar, bättre fjädrar, stötdämpare andra bussningar samt byter utväxlingen /slutväxel antar jag. Värre med motorn om man skall få den att gå bättre. Dinan i USA hade en massa kit till den ,så som bättre insug,chip,kammar. Säger att man skulle kunna plocka ut runt 80 hk mer. |
|
|
betan: Om 335:ans vridtopp kommer senare så kompenserar den för förlusten av de 50Nm. Ju senare, desto bättre (ur effektsynkpunkt). Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
z3m: Du hittar mer info om kompressor under reportage till vänster där har jag skrivit om det. 850 är inte en bil man lättar och det är MYCKET yngd som skall färdas runt banan. Du får nog räkna 125-150 för en fräsch bil och lika mkt till om du vill ha en optimal ban850 gissar jag. E36 318ti alt E30 M3 är ju bra objekt att bygga banracer med. 840 vs 850. Jag har åkt och kört båda och anser att 840 når inte fram liksom. Tolv cyl är grejen. 850 gör sig bäst på snabba Autobahnetapper eller som min, påväg till och från verkstaden eller bensinstationen för uppgradering eller påfyllning:)) Asken Btw den är inte till salu... |
|
|
Asken blir du klar med din köp guide någon gång, det finns ju flera objekt jag vill kika på, NU! I annat fall hjälp mig räkna upp de vanligaste felen, hur man identifierar dem och vad de kostar att reparera. Sen kommer en sån här svår fråga, hur långt kan en 850 gå? vågar man köpa en bil som gått 25.000mil, är 15.000mil långt eller ska man försöka hitta en under 10.000mil och betala en förmögenhet? Som sagt jag är inte i första hand ute efter det finaste objektet, dock bör ju drivlinan vara i bra skick, man har ju inte lust att börja ett ägande med att renovera motorn eller liknande. Bromsar och dämpare sk ju i alla fall bytas till bättre grejor. Får man inte tag på en med snygg två färgad inredning så planerar jag att ha 2st pole position skinn stolar från recardo, så inredningen måste inte heller vara tip top, dock ska all el fungera. Har någon koll på vad stolarna, huv och bagagelucka väger på denna bil? Z3MPOWER |
|
|
z3mpower. tills den är klar så får du använda dig av sökfunktionen på forumet. Vi kikar nu på lite prisuppgifter på de fel som förekommer och det tar tid. Tid är allt man har.. Om du bemödar dig att söka på allt i ditt inlägg hittar du de flesta svaren där. kikar du i min och fdaas blogg hittar du felen som kan förekomma. Allt är redan uppräknat i föregående trådar du skapat de senaste veckorna. Finns vad som verkar vara en fin bil manuell röd till salu neråt kalmar öland på autopowerbörsen. Det enda sättet att lära sig är att kika på en mängd bilar så åk och titta. Efter 3 - 4 bilar känen du vad du vill ha. Om du en köper nån. Gissar på att du finner en lämplig E30M3 och smiska nya banrekord med:)) Asken |
|
|
z3mpower: Vet inte exakt vad stolarna väger, men på roadfly rekommenderar de att man är två personer när man lyfter ur dem. Med tanke på att bältesanordningen sitter i stolen så måste vara rätt så robust för att palla en krock. Det finns även plåt att skära bort i motorrummet. I orginalutförande är viktfördelningen nästan 50/50 mellan fram o bak, så det gäller att lätta lika mycket på fram o bak. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Hellboy: Där sa du något! original stolarna har ju säkerhetsbältet i stolen, vad gör man då om man skulle vilja byta stolar till racestolar typ pole possision i svart skinn från recaro? det finns ju ingen B-stolpe att fästa något bälte i, 4 alt 6 punkts bälten är ej godkända hor SBP!?. Asken: Nog har jag kikat runt och läst så mycket jag hunnit om dessa bilar. Hade jag mer tid hade jag även åkt ock kikat/provkört några stycken, nu hoppas jag på att hitta the right one med en gång. Någon E30M3 blir det inte så länge SBP inte tillåter mig att montera en M3/M5 sexa i den. Då vore valet ganska enkelt. Men som de är i dag saknar de helt drag även om designen helt är i min stil. Z3MPOWER |
|
|
Om man gör en seriös montering av racestolar så har man i regel 4-punktsbälte som helt enkelt löper igenom stolen och är fastbultat i baksätet(eller buren?). Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Hellboy: Visst men en bil som även ska gå på gatan måste ha godkända bälten enligt SBP och 4p bälten är inte det, inte ens med full bur. I övrigt så vet jag hur 4p bälten moteras och det är inte alls uteslutet att det blir en kromad bur eller halvbur i min kommande bil. Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.