|
|
|
|---|---|
| hej jag undrar vaför min m3-96a bara la av körde rätt fort i går på motorvägen helt plöstsligt så dog bilen all ström fanns kvar=/ hm försökte starta bilen efter en stund då kom den igång nån sekund sen dog den igen,vad kan de vara? | |
| Bränslepump som börjar ge sig kanske... | |
| usch de riktigt otäckt=( | |
|
hej, kolla säkringen till bensinpumpen. jag har varit med om på min bil att den helt plötsligt stendog. Sen när man försökte starta så gick den nån sekund på bränslet som va kvar i ledningarna sen dog den igen. bara en liten erfarenhet från mig. MVH Mattias |
|
|
Kontrollera även återluftningen. Om den är igensatt resulterar det i vacuum i tanken och att säkringen till bränslepumpen går. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
|
bruno: precis de jag va med om. mvh Mattias |
|
| hm vet ni vad felet var de var säkringen som hade gått=( enkelt fel blev strandad på en jädra motorväg för detta mitt natta 2 pm hm hahahhaha roligare kunde jag ju haft=) kan nån ge mig ett bra svar vad har säkringen för betydelse för maskiniellt ?? syfte etc etc kan tal om också att de var fel säkringar där också hm hm=( | |
|
Om säkringen går så är det något fel, det är inte bara att byta säkringen och tro att allt är frid och fröjd igen. Säkringen till pumpen gick eftersom pumpen var på väg att överhettas... följdaktligen ett fel som kommer att återkomma om du inte fixar det som är trasigt. Gör som Bruno säger, kontrollera återluftningen till bränsletanken! Om det sitter fel säkring i säkringsdosan (troligtvis en säkring med för högt motstånd i 5/10/15/20/25/30 ampere) så är det ännu värre... då kan det sluta med att du eldar upp kablarna till bränslepumpen... och de kablarna är väl de sista man vill ska brinna upp. Kontrollera så att du sätter dit en säkring med rätt ampere!! // Erik |
|
| jo de sa att de har kollat å den var ok=) å att säkringarna var den utlösande faktorn har även kollat med data allt å de visade ingenting=)men ni ska tack så länge jag ska vara observant på bilen ps,de satt fel säkringar där ska hämta bilen å då får man la se usch man blir ju lite skraj | |
| kom nu me bilen hm=/ han sa att de inte vart nåt annat fel en att säkringen var för svag?så enkelt hm som ni sa ovan så blir man ju lite misstänksam men får la be nån annan kolla på detta=( sen undrar jag en sak vad har säkring för funktion mer en mot överhettning? | |
| Du kan va lugn, en säkring blir överhettad och brinner av långt tidigare än de grova kablarna som går till bränslepumpen börjar brinna, krävs nog direkt kortslutning längre stund för att kablarn ska överhettas, och en säkring brinner på nån millisekund vid direkt kortslutning. Och om det nu var fel säkring i förut så är ju felet åtgärdat nu och allt är frid och fröjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.