|
|
|
|---|---|
|
Hej !!! Jag tycker,att bilen går inte som den ska! Har en 520i-95a.Det tar ett tag,innan bilen börjar gå vid starten..Det känns slö vid starten/låga varv. Men när motorn kommer upp till 2500 varv och mer,då börjar den gå som den ska..Annars bilen går fint och utan några kostigheter.. Köpte bilen i maj och tyckte,att det är normalt,tills jag har provat kompisas 525a..Så stor skilnad ska inte vara tycker jag..Eller? Hadde en e30 förut,med 1,8 L M10 motor i och den var mycket piggare.. Vad kan det vara för problem?Kan ni hjälpa med nån tips/råd? Tack på förhand !!! Veni Vini Vici | |
| Mitt tips är lmm. Min uppförde sig på precis samma sätt. | |
|
Har läst lite grann på förumet om LMM..Ska köpa imon "Cleaner for Air Mass Sensor" och se vad som händer ! Tack för tipset !!! Veni Vini Vici |
|
|
PS.Har nån provat rengöra med CRC Cleaner..Blev lite tveksamt,efter läsningen på forumet.. Tack !!! Veni Vini Vici |
|
|
jämföra en 520/525 å du märker att din väns bil går bra mycke bättre är precis som d ska vara, då 525 på pappret har 50hk mer än 520.. tycker inte lmm ska ge dig en seg startad bil, fast det skadar juh inte o testa rengöra den.. läsa af eventuella felkoder är nog det vettigaste du kan börja med.. Ge han olja Bara!! |
|
|
Lmm ger segstartad bil, ett av symtomen man kan få. Jag bytte min och bilen gick som den skulle igen. efter typ en vecka började det igen, kopplade då bort egr-ventilen, gav lmm en dos av crc och nu funkar det som det ska igen. Dieselmeken tipsade om att egr-ventilen kan grisa ner lmm ibland. Som han sa: dumt påhitt som bara strular.... mvh Jonnie |
|
|
Tack för eran tips !!! Idag bli CRC dusch :) Veni Vini Vici |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.