AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
525

Sprintdämpare för hårda??

Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Hej!
Jag har lite problem med att bestämma mig för vilka dämpare jag ska köpa.
Valet står mellan Bilstein Sprint, Bilstein Sport, Bilstein Original & BMW Original.
Bilen (E30) ska sänkas 40 mm fram o bak i samband med stötdämparbytet, därför hade Sprint varit bäst på ett sätt de är nämligen kortare. En kille som jag snackat med sa att hans E30 blev stenhård när han satt på Sprintdämpare (så hård att cd-spelaren hackade vid minsta lilla brunnlock o dyl.).
Nån mer som har erfarenhet av Sprintdämpare? Det kan ju vara hans fjädrar som var extremt hårda. Jag vill ha bra väghållning och ändå ha lite komfort kvar.

MVH bmwdriver
318iS -88
BMWCS#4324
An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Hej!
Jag har precis bytt till Bilstein Sprint dämpare på min bil. Jag behöll de redan befintliga fjädrarna då bilen redan innan var sänkt. Jag funderade precis som du men resultatet blev över förväntan...en helt annan bil! Visst är den hård, men inte på nåt sätt stötig så att det stör. Själv tycker jag att sprintdämparna uppför sig fantastiskt, när man vill köra på lite så uppför sig bilen som en gokart, och vid höga hastigheter (trots våra svenska vägar) så uppträder bilen helt odramatiskt. Jag tycker även att de är mycket behagliga då man tar det riktigt lugnt...lagstadgad hastighetsgräns tror jag visst det heter!:-) Detta är ju min upplevelse naturligtvis, men jag tycker att dessa dämpare uppför sig helt perfekt i alla lägen...värda varenda krona!
Lycka till!

325 E30
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Tack för tipset! Ska bli kul att se hur det blir :-)

MVH bmwdriver
318iS -88
BMWCS#4324
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.