|
|
|
|---|---|
|
tja! har bytt inredningen i min 328 e36, men nu lyser airbaglampan efter byteet.. problemet är den att den bara lyser när man startar bilen o sedan släcks den efter några minuter.. måste jag in till bmw o få den släckt eller finns det nåt jag kan göra.. dessutom undrar jag detta. finns nån liten box som satt monterat under org. sätena, men sladden som man kopplat in den till i sätet finns inte i dem nya sätena.. vad gör denna lilla box?? satt bara under passagerarsätet.. tack på förhand!! mvh | |
|
Sitter ingen sensormatta i den nya inredningen va? Har gjort samma sak som dig. Det ska gå att åka till en BMW verkstad och koda om airbagboxen, vet ej hur mycket det kostar. |
|
|
japp..sitter ingensensormatta i den nya inredningen på passagerarsidan.. airbaglampan lyser när man startar bilen o släcks efter två minuter.. men det ska alltså gå att koda om boxen... fungerar airbagen på passagerarsidan som den ska då ifall man inte har sensormatta inkopplat fastän det ska va de?? mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den fungera nu också eftersom airbaglampan slocknar, kan du stå ut med att vänta 2 minuter innan den slocknar så behöver du inte göra nånting egentligen, passgerarairbagen löser ut även om det inte sitter någon i stolen vid en kollision. Vilket är samma funktion som du får om du låter BMW koda bort sätesavkänningen, men lampan slocknar då normalt ///MVH Hasso Länk |
|
ok.. tackar så mycket för svaren :).. |
|
|
Kan bara bekräfta det som tidigare sagts. Bytte oxå inr. i min fd. E36 328 men då flyttade jag över sensormattan till den nya inredningen så det löste sig utan problem. Va dock tvungen att åka in till BMW och nollställa systemet pga. att jag vred på tändningen när jag hade stolarna ute ;-). Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.