|
|
|
|---|---|
|
Hej, köpte en 325 i E36 92'a med m-chassi för en tid sedan. Säljaren påstod att det var getrag låda och jag som okunnig har inte så stor koll på det. Nu går jag i köptankar på en 740 ia så jag tänkte sälja 325:an men hur kan jag veta till 100% att det är getrag låda? Ser man på serienummer eller likande? Vill inte fara med osanning... | |
|
Vad spelar det för roll? Det är väl ingen speciell låda, för Getrag är ju en tillverkare inte en typ av låda som t.ex. dogleg. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Tackar, personen sa att det var racelåda. Den var tidigare inne för renovering precis innan jag köpte den och det blev ett himla liv för verkstaden hade satt i en vanlig låda vilket dom fick ta backning på. Trodde den kallades för getrag. Som sagt är jag okunnig men då vet jag. (Tror jag;) | |
|
Ring verkstaden och kontrollera om det stämmer... ZF och Getrag är nämligen leverantörer till BMW när det gäller växellådor. Det är inte heller speciellt vanligt att man behöver renovera en manuell låda så vida inte man verkligen misshandlat den. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Det kan jag nog ta reda på vart den var inlämnad och kolla upp. Lådan är bytt på grund av att bilen blev stulen, den påträffades ett tag senare sönderkörd... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.