AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.023

Nybeställning E91: Lack/interiör?

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Min far har bestämt sig för att beställa en E91. Han utgår nu ifrån Safirsvart med svart skinn men jag tycker att om man nybeställer så kan man ju ta något lite mer spännande... Den kommer ha 18" Ellipsoid 162. Jag själv tycker Safirsvart med mörkbrunt skinn (Terra), är det någon som har några rekommendationer angående kombination av exteriörfärg och färg på skinnet? Viss hänsyn till andrahandsvärdet måste givetvis tas.
Posta gärna bilder om ni har förslag!

MVH
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Lite inspiration:
Länk
Jag gillar interiören "Lemon". Det är en ljus skinnklädsel med svarta paneler. Se de första bilderna här:Länk
Vit med M-sport är snygg clean och ännu rätt så ovanligt. Men det är ju rätt vågat och lite USA förståss... ;) Men kolla:
Länk
Länk
Länk
Länk

Om inte drektlänkarna funkar: Länk

Bonus:
Länk
Länk
Länk
Svart med Terra låter som ett mycket elegant, smakfullt och fräscht alternativ!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Fast svart på en Bangle bil är inte snyggt. Man ser inte det vågade linjespelet och dom snygga karossvecken. I sådana fall Spakling Graphite...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lemon + Le Mansblått är skiten man ska ha på en E91 :)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Acey har så rätt!
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Tack för svaren, grym sida Tinne!

Den vita är sjukt fräsch och jag hade nog själv valt vitt OM jag bodde i ett varmare land. Tyvärr tycker jag inte vita bilar passar lika bra i vårt grådassiga Sverige som den gör bland palmer i Kalifornien eller Dubai... Hade jag bott på ett sånt ställe hade det inte varit någon tvekan =)

Angående skinnet så är ju lemon så grymt snyggt, är det standard med svarta mattor och allting eller är det nån typ av specialbeställning/paket/individual? Funderar också på hur mycket det slits när det är så ljust, det kanske ser dassig ut efter 1500 mil och det är ju inte så skoj...

LeMansblå har jag aldrig sett i verkligheten men ska svänga förbi BMW Group idag och kolla på utbudet. De bör ha åtminstone en 5-serie inne med Terra-skinnet enligt utsago.

PowerMac: Har också funderat på det där med svartmetallic, såg två stycken E90 brevid varandra på en parkeringsplats då den ena var svart och den andra grafit. Båda hade samma 18" fälgar och formerna var BETYDLIGT mer urskiljbara på den gråa.. Men grå är inte lika sjukt snygg när den e nytvättad :)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Min LeMans blåa med M-pkt
PS: LeMans kan endast väljas med M-pkt
Länk

"Always a driving machine"
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Det blev Titansilvermetallic med svart skinn/sportstolar och 18" ellipsoid 162. Tack för tipsen ändå! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.