AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
659

Fråga om varv. 328i Coupe -96

al
8
al3xZ
328i coupe -96
Tja. En liten fråga. När man gasar upp typ till 3-4000 varv eller vilket varvtal som helst, så stannar den kvar där i nån sekund innan den går ner. Ska det vara så eller är det fel. Vet att endel e46:or som jag åkt är sådana. Kanske beror på att det är sexan eller nyare motorn. Jag vet ej så tacksam för svar.

Kan va nåt som spökar skulle jag gissa, bränsletillförseln verkar fastna en stund på ett visst register..

/// Bimmarkomanen
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har det så med och att den går tillbaka sakta neråt. vet inte om det ska va så dock

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Har samma på min fast min fortsätter att öka 1-200 varv ungefär när man t.ex. kopplar för att lägga i ny växel.

Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Det har med bränslereningen att göra, tror jag alla modernader bilar jag varit i kontakt med beter sig likadant.
kolla me nån verkstad eller nån som e kunnig. Kan va typ den vajern som går till motorn från gaspedalen som fastnar, lr nåt :P

/// Bimmarkomanen
al
8
al3xZ
328i coupe -96
Tja. kollade upp det med verkstaden. ska tydligen vara normalt. som du sa där så är typ alla moderna bilar jag varit med sådana också.
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
så bra då vet man det :)

/rant
En helt otroligt dryg och störig företeelse. Tar så mycket i känsla från körningen.
/off rant

Tur det inte är så på M3:an och på automaten mäks det inte så mycket.
al
8
al3xZ
328i coupe -96
Exakt. jag stör mig på det mycket med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.