|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa en e46 ci, undrar om nån vet om de är nåt speciellt att tänka på. Hur är 323 motorn jämfört med 325/328? Daniel -AUTOKONSULT- | |
|
ja tkr 323 motorn e helt ok, stark genom hela registret o bränsle snål mot min m3 e36 ja oxå har =) |
|
|
Sök på forumet. Här finns tonvis att läsa. Köp en 330. Den slår allt i E46-väg som inte heter M3. Lycka till! Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
328CIA: Håller med Tretretti om att 330 Ci är en underbar bil. Hade köpt en 330 om jag vore dig och om du har tillgång till de pengarna. Ang de andra motoralternativen så är jag ingen bra rådgivare då jag ej kört någon mindre motor i E46 än 330. När det gäller detaljer att tänka på i övrigt hade jag starkt vägt in följande... - M-paket - Faceliften, som kom ca mitten av -03 (inte alla -03 har den). - Skinn - HK stereopaket, underbart ljud. Och till slut något som jag saknar i min och som jag skulle velat haft i den... - Navigation, och då den stora 16:9 med TV funktion och massor annat godis inbyggt. Men som alltid när det gäller dessa råd osv. så är det pengarna som styr i slutändan. Lycka till i ditt letande... Mvh Jimmy |
|
|
Det är väl så att 323/328 är en äldre motorgeneration än 325/330. Så frågan skall väl formuleras annorlunda. Jag upplever min 328 med automat som lit "halvtrist" i karraktären motorn saknar en riktig topp. Det är bara ett jämnt flöde av kraft, detta gör att man nästan inte känner effekten. Jämfört med jobbarkompos med 2liters versionen som har en mycket tydligare effektpuckel. Sedan ska man ju väga in skillnader i ägandekostnader vad gäller däck, försäkring, skatt m.m (328 kräver ju minst 16" även till vintersvålarna. |
|
| Jag har en 320 2.2l 170hk och är jätte nöjd med den men om du vill ha en prestanda bil då ska du ha minst en 330.det bästa du kan göra är att provköra alla bmw sexor. | |
|
330in e både ekonomisk (soppan syftar jag på) och motorstark du blir inte besviken, finns ganska många där ute till salu för ett förmånligt pris. :) /// Bimmarkomanen |
|
|
Hur 323 skiljer sig mot 328 kan jag svara på. Jag läste på väldigt mycket om detta innan jag köpte min bil. Tydligen ska de ha ganska så exakt lika många hästkrafter. Det har kommit fram i flera olika test. BMW skrev ner siffrorna på 323an så att det skulle motivera folk att även köpa 328an. Visst skiljer det en aning. 328an har högre vrid och börjar svara på lite lägre varvtal. |
|
| har en 328 ci e46. mitt råd är KÖP INTE en sån tråkig bil, du kommer tröötna på den riktigt snabbt, köp en 33 istället,mch MENEN UTAN KÖRKORT, HAHAH | |
|
nja, ganska så lika hk vet jag inte om man kan säga. Visst, det är ingen jätteskillnad. Både 323:an och 328:an är "nerskrivna". 328:an pga skatteregler och 323:an av modellskäl. Dvs skillnaden mellan dom två är för liten.. Min Länk Cabrio |
|
|
de blev en 328 ci 00 med endast 4400mil. Daniel -AUTOKONSULT- |
|
|
gratulerar På tal om 323 vs 328. Har kört båda modellerna. 323 har 325-ans karaktär (e36), blanda inte ihop med 328 som har märkbart mer kraft, speciellt på låga varv. 323-an måste pressas. Enbart stilrent!!!! |
|
| 323:an har ju motorkaraktär som 328:an 325 e ju mera spetsig ju!! | |
|
a visst, enbart för att det är mer kraft i 325-an. Jag upplever 323 -an som slöare än 328. Enbart stilrent!!!! |
|
|
Klart dom e slöare, men liknande karaktär har dom iaf m bra vrid i hela registret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.