|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet av vem man kan lämna de till som e kunnig på det? ska också byta vintiler o hårdare fjädrar,,, "No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu? | |
| Kolla med Köhler. | |
| Länk | |
| Håller inte du på att sälja den bilen? :) | |
| Skulle nog hört med Jens, inte alla som har flödesbänk hemma. Han vet vad han gör. | |
|
Jo bilen håller på att säljas men jag vet inte riktigt hur jag ska göra än.. vill som nästan inte sälja den för den e som riktigt fin förutom dämparna... "No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu? |
|
|
iXer: Jo kanske skulle kikat med han men ja har fått höra att de mesta redan är urplockat ur den.. =( "No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu? |
|
| Det är ruskigt svårt att förbättra M-motorerna, det är goa sug-motorer från fabrik. Lätta bilen och ett friare avgassystem är det bästa du kan göra. | |
|
Har också hört av renoveraren som gjort mina balanseringsjobb att många sk portningar anstö på gett mindre effekt. Inte alla som hajar att större inte alltid betyderbättr e flöde där... En "portare" med flödesmätningsutrustning borde ju veta vad han gör... Mvh B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Fär finns en heldel att hämta i s38 i sugversion. bmw motorsport plockade ut nästan 500hkr från m88b35 maskinen (s38b35) iaf ska du porta din topp då ska du def ta ett snack med Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Pelle! De 500hk skulle de kunna få plocka ur min maskin när de vill!! =) MVH Patrik |
STi |
Ta ett snack med uffe på topptrim.se. Han gjorde min topp. Grymmt kunnig kille, och fruktansvärt trevlig. |
| 500 hk får man inte på "hållbara" varvtal, jag kan garantera att det sliter mer på motorn än 700 turbo-hästar ur den här maskinen. | |
|
Patrik, niederhof har en m88/1 maskin...det är bara att slå till ;) Den m88 maskinen satt i bla 24h bilar med hyffsad hållbarhet, m88/2 dvs turboversionen gav 950 hkr med dåtidens stenålders motorstyrning. Jag påstår att 400-450hkr är inga orimliga siffror ur en s38 med hyffsad livsläng och i fullrace skick kan man få ur mer. Kempower säljer 470hkr s38b38 snurror. Det är inte effekten som sliter på en motor, utan hastigheten på detaljerna och cylindertrycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.