AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.534

3 pip vid start

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vid start kommer det upp 3 pip och även klockan kommer upp på displayen.
Så gör den i vanliga fall när det är några sekunder till helltimma.
Men vid start?
Tänkte först om det är med dålig spänning i batteriet, men den är nog bytt förra året.
Några funderingar?
Tycker elsystemet är konstig på en e39. Här omdagen så efter att jag stängt av bilen så spelade stereon fortfarande efter att nycklen var utdragen. Men slutade spela efter någon minut.
Kanske man ska ta och koppla bort batteriet? och testa ladda den!
Några funderingar?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
oim en dator piper 3-6 gånger fast lr sporadiskt vid start så är prosessorn fet körd.. men i ditt fall har jag ingen aning, varning för bälte kanske ?

Ge han olja Bara!!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
som sagt den har bara gjort så ett par antal gånger och första gången i torsdags!

MvH Bmw 4-ever
Mo
30
Monkie79
BMW 523iA Touring -98
Du har inte mem aktiverat så den ska pipa strax före klockan ska slå över till en ny timme?
Mo
30
Monkie79
BMW 523iA Touring -98
På radion alltså...
Prova att ladda batteriet fullt. Jag har hört om liknande varningspip just efter start på E39 när batteriet är urladdat under viss nivå, det har inget direkt med åldern på batteriet att göra.

FP
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Ja, det ska jag faktiskt göra. Får väl återkomma efter det.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
peter78w:

Hur gick det med dina "pip" ? Jag har nämligen fått samma effekt på min e39 -01:a.
Bara lite nyfiken om det hjälpte att ladda batteriet fullt.

Någon annan som kanske har någon annan ide annars ?
Det är inte "Memo" som är på,,alltså pipen innan hel-timme. Den är avstängd och den piper inte vid start.

Ha det

Live to ride
Om batterispänningen går under en viss nivå, runt 9V just när starmotorn arbetar, så genereras ett par pip strax efter start i E39. Det är bara att ladda batteriet under nåt dygn.

FP
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Japp jag fick ordning på det. Som folke säger så var batteriet relativt dålig. Laddade den och då försvann pippet.

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Kanon Folke & Peter78

Kom tillbaka från en veckas semester nu och jag skall genast sätta batteriet på laddning när jag kommer hem idag.

Tackar för hjälpen,,,och jag utan att veta när du blev tvillingfar Peter får jag gratulera. Jag fick min första i somras.

Ha det

Live to ride
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.