AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.270

hur vet man vilken motor som sitter i?

Ja
46
Jazon
323Ci -96
hur vet man vilken motor som sitter i bilen?
folk de har ju satt i 328 motorer i 320 men hur vet man det? de kan ju lika gärna sätta i en 320 motor i en 328. går det att se på motorn vad den är på ett enkelt vis?
Det lättaste måste väl vara att provköra några stycken 328:or och känna skillnaden om den finns.
tror man kan höra med bmw, ge dom chassinr.

/// Bimmarkomanen
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vet inte riktigt hur de är med M50/M52,men står de inte nånstans på blocket vilket motor de är,alltså motorkoden?
Annars känner du ju skillnaden direkt på en 320 och 328 motor...328:an har mycket mer kraft från botten då de e väldigt mycket "ketchup" i en 320.

Men sen kan man ju också fråga sig hur stor risken är att nån skulle sätta i en mindre motor i större modell..? :)
Ja
46
Jazon
323Ci -96
jag har bara kört min 323 och jag vet då inte hur den ska kännas... tkr den känns rätt pigg.

att någon kan sätta i en mindre motor kan vara att de hittade den billigast o sen säljer bilen direkt. man vet ju aldrig
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Jag var och provkörde en 540 åt brorsan en gång, där motorn påståts bytt, som jag misstänkte vad en M60b (530) och inte en M60a (540). Avstog från den affären... Det är en rätt stor skillnad mellan motorkaraktärerna.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.