|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Går i bilbytartankar och det lutar åt någon bmw-kombi :) Har tittat runt på lite olika alternativ och det som känns mest tilltalande för tillfället är M5 e34. Har spanat in några stycken och fattat tycke för den här: Länk Vad tycker ni om den? Synpunkter? Åsikter? Brister? Att tänka på? Tacksam för svar! | |
|
Angående den specifika bilen så tilltalas jag personligen inte alls av de modifieringar/styling som den förpestats med, men i övrigt verkar bilen åtminstone ägas av en person som är medveten om att det är en speciell bil (tror att han är medlem här på forumet...). Svårt att avgöra genom en annons. Att bilen har fel ratt för den årsmodellen framgår dock av bilderna. Den ratten kom först till årsmodell -94. Lite allmän info om M5 E34: Länk Använd gärna sökfunktionen, finns MYCKET nyttigt skrivet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det beror på vad man är ute efter! En M5T för det priset, bör den iallafall vara i original utförande,alt medföljas de originaldelar som "stylats"! Touringen ligger ju ngt högre än sedanen i pris, men dock inte så mycket mer trots den låga siffran på antal tillverkade. Trots allt har ju endast 12254 ex tillverkats av M5 E34 3,6+3,8 totalt MVH Patrik |
|
Kalle; Det där är inte M-ratten, kika på airbagdelen, M-ratt har utstående mitt. Mvh Stephan |
|
Smiley© |
Hmm i vilken bil ska den ratten sitta i då? Jag har nämligen likadan ratt i min M5 -92. Trodde det var originalratt när man har airbag. /Thomas |
Gemini__ |
Det här är en sådan ratt som Stephan beskriver: Länk Men konstigt att ratten har "tumgreppen", kanske en egenkomponerad ratt? Förklara för mig Stephan =) Mvh: Thomas |
|
Thomas; Ska jag gissa är det en M-ratt med den äldre airbagen = bytt ratt men original airbagdel, lite hemmakok som annat på Touringen. Mvh Stephan |
|
Smiley© |
Stephan735i Okey, då har dom nog fixat det i tyskland skulle jag tro, för ägarna innan mig mekade aldrig med bilen själva, den lämnades alltid in till BMW, och jag är den andre ägaren i sverige. Min bil är levererad med ratt: 240 Leather steering wheel. Det har jag papper på, men det säger mig inte ett jota vad det är för ratt iaf. /Thomas |
|
Aluringarna runt mätartavlorna tycker jag var sjukt snyggt. Snacka om lyft för instrumenteringen :-) "rak och fin i plåten", "omlackad"... |
|
|
Smiley; Har du tumgrepp? Som Touringen har? För det är den jag menar, den kombinationen har jag inte sett tidigare, visste inte ens att dom passade, 240 ratten till och med årsmodell 1994, innebär denna ratt... Länk Ledsen att tråden spårade från ämnet, jag svarar lite åsikter om bilen senare, tycker till exempel inriktningen på smådetaljer är märklig gällane M5, det viktigaste är att drivlina/kaross är okej allt annat är kosmetika = inte dyrt att fixa jämfört med dålig motor/låda. Mvh Stephan |
|
Smiley© |
Stephan735i Det är en sån ratt jag har som du länkar till. Jag kan inte se nån skillnad på den och ratten som sitter i bilen Nettan länkar till. Vad skiljer dom åt? Är inte helt 100 på vad du menar med tumgrepp? :-/ Nettan hoppas du inte tycker att jag babblar sönder din tråd, tyvärr har jag inte så mycket att säga om bilen du länkar till eftersom jag inte har nån större erfarenhet av olika E34or. Men varför har man högtalare och slutsteg i golvet i bagageutrymmet, då kan man ju inte använda det till det det är tänkt till, att lasta in massa prylar, vad är då vitsen med touringmodellen? Sedan vet jag inte om jag personligen gillar fälgvalet, men det är ju en smaksak, finns säkert dom som tycker dom är skitsnygga också :-) Påminner dom inte lite om några fälgar som brukar sitta på porsche? Annars ser den okey ut på bilderna iaf, men jag tror att den skulle bli snyggare med tonade framrutor (icke lagligt iofs) och vita bakblinkers. /Thomas |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ursäkta mig! Har vi inte glidit ur ämnet lite grann? Tycks ha hakat upp oss på en ratt!!!! MVH Patrik |
Stekaren |
Det är viktigt att det är rätt rattar... |
Märks att det har varit Fredag-Lördag......alla tycks tänka på rattar! ;-) MVH Patrik |
|
Hej alla glada! Va kul att just min bil kommit upp till diskussion och fått den normala sågningen :) Angående ratten: 406A Lederlenkrad står det i utrustningslistan. Denna 93:a har också denna ratt: Länk Tror inte att min ratt är utbytt mot något, citat, "hemmakok". Den är aldrig krockad, men omlackad. Det är konstigt att folk tror att en bil är krockad bara för att den är omlackad. Detta är verkligen förutfattade meningar. Anledningen till att min bil är omlackad är följande: Ägaren innan mig är elektriker. Han hjälpte en av traktens lackerare att dra elen till en ny lackbox och verkstad. Som tack för arbetet så fick han en lackering av bilen. Arbetet är mycket bra gjort och jag tycker att lackeringen är riktigt fin. Dessutom en helt unik kulör. Smiley undrar över stereoplaceringen... Den är i golvet att skuffen bara för att man ska kunna använda bagageutrymmet precis som när bilen lämnade fabriken. Över slutsteget sitter det en plåtskydd, dock ej monterat på bilden i annonsen. Över basen sitter ett rejält hönsnät. Jag har aldrig haft några problem med att stereon har varit ivägen. Varken golfutrustning eller IKEA-inköp har ställt till några problem. Angående drivlinan så är den helt ok. Har varit välservad i 20.000 mil. Dessutom tror jag att jag är en av de få som har bänkningspapper på bilen. 345,7 hk. Ytterligare ett bevis för att motorn är kry. Priset då? 95.000 känns helrätt. Den är inget lik. Fälgarna kostade en del, stereon likaså. Har alla papper i ordning, och skicket både på in och utsidan är utmärkt med tanke på att bilen ändå har rullat 20.006 mil. Hoppas Nettan fortfarande är intresserad av bilen. MVH Staffan |
|
|
Garvis, Det är inte samma ratt som i din bil ;) Kolla på denna bild: Länk Som visar "rätt" ratt i en M5 -93. Ratten i din bil har: * Tjockare kringla * Mindre diameter * Markerade "tumgrepp" Priset är rätt om bilen blir såld, annars är det fel - det visar sig :-) Lycka till med försäljningen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, Titt på fan. Ers höghet har rätt :) Missade den lilla detaljen med tumgreppet. |
|
|
Garvis; Jag sågade inte din bil, utan lyfte fram att det viktigaste är att tänkte M5 E34 är välskött, inte att har eftermarknadsfälgar eller inte är 181 Diamantsvart till fullo sånt spelare mindre roll. 406 ratt har jag aldrig hört talas om, den står inte med i tillvalslistan från 2/92 eller 9/93, sökte därefter på realoem, det fanns en specifik Motorsportratt 9/92-9/93 med likadan airbag som 240 ratten, det är den du har, mycket ovanlig skulle jag säga, ja frågar m5toureg hur många Touring med 406. Mvh Stephan |
|
|
Måste be om ursäkt. Vet inte var jag fick 406 ratt ifrån. Var lite trött när jag skrev det, förlåt. Det ska naturligtvis vara 240A. Har även elektriskt inställbar ratt, 245A, vilket verkar vara ganska ovanligt. Men detta tillval borde väl inte innebära att jag har en annan modell av ratt? Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad andra tycker om min bil. Det viktigaste är att jag trivs, och det gör jag, det vill jag lova. Anledningen till försäljningen är kommande studier (förhoppningsvis). Blir lite dyrt med en M5:a om man studerar, speciellt om man ska hålla den i ett fint och bra skick. |
|
|
"Den är aldrig krockad, men omlackad. Det är konstigt att folk tror att en bil är krockad bara för att den är omlackad. Detta är verkligen förutfattade meningar." Jo, det kanske är förutfattade meningar, men skulle du själv inte reagera på varför en bil var "omlackad och rak i plåten".? Jag reagerar instinktivt på en sådan beskrivning. Men nu fick vi ju svar på frågan på varför just din bil var omlackad. Fin bil f.ö. |
|
| Något nytt om ratten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.