|
|
|
|---|---|
|
:) Alltså... Hur ska BMW kunna sälja en 330 framöver när 335 kommer? Kolla detta: 330 ------- 0-100: 6.3 sek 258 hk, 300nm Pris: 361" 335 -------- 0-100: 5,6 sek 305 hk, 400nm Pris: 385" Turbo Det skiljer 24" ... det måste vara de bäst investerade tusenlapparna man kan göra!? Spela roll med 24" extra om man köper en bil i denna klassen. Lägg till att du kan chippa och mappa om 335an till typ 350 hk och 450nm... //Tobbe | |
|
Introduktionspris på turbon? :) Nej det verkar meningslöst att köpa en 330i om det bara skiljer så lite :S Det motsvarar ju kostnaden för skinnklädsel eller navi! Låt se nu.. vad väljer jag helst.. navi eller brutalt bottendrag? Svårt val? NEJ! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det verkar ju lite stört... Men det bidrar ju bara att det blir fler 335 åt folket! :D "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Är det inte 272hk i den kommande 330? |
|
| För dagen är det visst färre hk. Länk Och ja det är 272hk i nya spisen är det sagt... Rena M3:an. *host*. Nya X5 verkar vara först ute med nya treliters motorn: Länk Jag gissar att sugisen är dyrare att tillverka för BMW. ;) | |
|
Man kan nog räkna med att priset på 330 sänks, idag är det ett rejält hopp mellan 325 och 330. BMW:s prispolitik brukar vara at man får betala rejält när man köper toppmodellen i serien. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag säger det igen 335i är otroligt prisvärd om man nu kan säga så om en bil som kostar över 400 000. Dessutom lär 335an ha bättre andrahandsvärde. |
|
| Turbo für alle lär det bli om 335 säljer som smör och dom andra hinner härskna i bilhallen. ;) | |
| Med 335 diesel lär det ju bli åka av också! Grym växellåda och dubbla turbos tror jag. | |
|
Det skiljer ännu mindre med nya 330 motorn då den blir lite dyrare än nuvarande. 335 sedan kommer ju först i mars så det är då 335 blir en särskilt lysande affär. Keep Your Distance! |
|
|
335 verkar vara en ond bil. Den skulle kunna locka mig tillbaka till BMW. 330 Jag är som Roger i Toyotareklamen Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
Buspelle |
Clubsport: är det klart att 335 sedan kommer i mars nästa år? Jag har hört att den skulle komma nov/dec i år. |
|
Premiär enligt BMW Sverige senare i september, men det kan förstås ha blivit ändrat. BMW måste rimligen ha en strategi för hur de ska hantera att 330 ligger så nära 335 i pris. Annars kommer ju exakt noll personer att köpa 330, möjligen med undantag för alla dem som skulle äta upp sina huvudbonader om BMW började tillverka bensinturbo. Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
| Fast volvo lyckas ju sälja en massa v70 170 hk, trots att 2.5T bara är 20000:- dyrare..... | |
|
Många tjänstebilsbilister får inte in en 2.5T i sin kalkyl om de vill ha lite utrustning. Därför tar många en 170 hk istället. Om man är uppe på BMW 330 och 335 så är dessa så dyra att de sista 20.000 har så mycket mindre betydelse. De som kör så dyra bilar är i många fall top management eller egna företagare och dessa har lättare att lägga till 20000. (Min teori i alla fall) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Jag tror också att de flesta 330 och 335:or kommer att säljas till företag. Därför tror jag att de som köper dessa bilar nya inte är så intresserade av möjligheterna att trimma bilen. Och det skiljer rätt så lite i effekt, 34 hk, att några kanske tycker att man hellre lägger 24000:- på utrustning. Personligen skulle jag aldrig göra det, jag vill ha så vass motor som möjligt, men jag tror inte alla tänker så.... | |
|
I prisklasserna runt 400 000 spelar priset mindre roll än för de löneslavar som måste hålla sig inom 7,5 basbelopp. Som Andreas skriver är egna företagare och top mgmt mindre priskänsliga men i många större företag är tjänstebilspolicyn ofta hård även högt upp i hierarkierna. Då är det lättare i "platta" företag som krigar om högutbildad personal typ konsulter, advokater och liknande. Hur som helst ska väl 335 åtminstone initialt endast säljas som ci vilket gör att 330 kommer att överleva som sedan och touring. /330 Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
Buspelle: Jag menade 330 sedan, skrev fel! 335 sedan finns med i nya prislistan som gäller från 1/9, noterar att dom ännu en gång har höjt priserna. E90 höjdes ju i januari också! Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.