AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
545

Prisbild 328 touring -96?

Jag önskar få lite indikationer på vad jag kan få/begära för min 328 touring -96. Köpte bilen i södra Tyskland för drygt ett år sedan, hade då gått 20500 mil. Skruvade INTE tillbaka mätaren då jag importerade den, ärlig eller dum? Välj själv, jag väljer ärlig! Har nu gått ca 22500 mil. Är ägd av en Tysk läkare sedan -97, vad det nu kan innebära? Servicen skött och ingen tuning. Koppling och bromsar bytt enligt uppgift (ej papper på just dessa två saker). Fin i kaross och förstås ingen rost. Inte heller några problem maskinellt. Jag har bytt kondensor och filter till kliman i år. Problemet för mig är att det är fel biltyp, har tre tonårsbarn och dålig ekonomi. Bilen är underbar, det är inget snack om saken! Men jag kan inte unna mig att glassa omkring i en BMW med överpotential och för litet bagage och baksäte!
De enda fel jag känner till/lider av, är att det finns en aningens vibrationer vid bromsning, något kärvande handbroms och att displayen till lilla datorn är lite otydlig.
Tacksam för tips på prisnivån jag ska begära!

Visa användare
62
gigge
E36 320i -92
Enklast när man skall prissätta sin bil måste nog vara att kolla runt på annonser och få en uppfattning om vad det kan ligga på, sen drar man av resp lägger på hurvida ens egna bil är utrustad, skick osv osv..
För att sätta ett rättvist pris på en bil måste man nog ha synat den IRL.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.