AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.296

varför inte samma baklucka?

varför är det inte samma baklucka på m5:an som i övriga 5-serien(e60)?? hos m5:an är det platt sen utskärt där regskylten ska sitta Länk
men om man kollar på vanliga 5:an så är det inte platt utan går in en bra bit innan . se själva Länk
Det är en lös del, precis som på E34, och precis som för E34 finns det två olika Europa och Nordamerika, vad tror ni min första åtgärd vore efter köp av en icke US M5 E60?=)

Länk US-modellens i rött.

Mvh Stephan
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det såg snyggare utan den där delen. Har jag missat nåt stefan? hade e34 samma grej för bakluckan?

MvH Bmw 4-ever
wowwe
Jag har det på min och det ger en mer sober och sportigare look
wowwe
Hur läger jag upp bilder ?
men jag har sett m5:or i sverige och dem har den där så kallade usa-bakluckan
Gällande både E60 och E34; US-luckan har uttag för liten regskylt, medan Europa har ett för stor skylt, E34 har liknande del som nästan bara M5 har, en Individualserie 520i till Italien hade Europamodellens som undantag till regeln.

Mvh Stephan
men nu handlar det ej om usa eler euroa marknad... för vanliga 5.serien har samma baklucka i både usa och europa.. det är m5 modellerna som har annan baklucka
bmwjerry; Så här ligger det till;

Alla E60 Sedan har likadan bagagelucka, oavsett version eller marknad, först därefter monteras en panel längst ner på luckan på alla M5, dock inte samma för alla marknader i Europa får vi en med uttag för stor skylt och i USA en med uttag för liten.

Vill man ha en M5 panel på sin vanliga E60 Sedan är det bara att beställa delen från BMW och montera, voila du har M5 lucka.

Ok?

Mvh Stephan
jo jag har förstått det för ett tag sen hehe. den svarta m5:an som bmw testade mkt på ringen innan m5:an kom hade den vanliga bakluckan.. såg faktist riktigt snyggt ut på en m5:a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.