|
|
|
|---|---|
|
Har en 318i- 92 som har ett rätt så knepigt fel. När jag kör lugnt och "lagligt" och håller mig under 3000 varv så är allt lugnt.....men när jag kör lite hårdare med den...det räcker med att varva ur trean en gång så börjar den knacka hejdlöst mycket från tioppen. Det är inget tickande utan knackande. Motorn börjar också blöddra, som om den inte går på alla cylindrar. Och det slutar inte om jag kör lugnare med den utan man måste stänga av den och låta den stå. Det är precis som att den inte får tillräckligt med olja till toppen när den varvar mer. Har hört med lite folk vad dom tror de kan vara men det är ingen som riktigt vet. Inte ens bmw kunde säga vad det var. En del tror att lyftarna är slut och då tappar den trycket. Jag tror mer på oljepumpen men vad jag har hört är det ovanligt att den tar slut. Tror inte det är något lager för då skulle de väll låta hela tiden? Kammen är bra. Någon som vet om det är uppe i toppen jag ska greja eller om det är oljepumpen? Tacksam för svar! MVH /Emil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.