|
|
|
|---|---|
|
tjena..har ägt en bmw m5 3.8 touring nu i ca: 2 månader och i fredags så var jag o kollade på race...efter att en supra -94 330hk kört några repor så vart jag sugen att prova en repa mot den. Jag vart förvånad jag drog den med ca: 2 bil längder,jag vart mycket imponerad att en m5 går så bra.. bilen är en m5 touring 3.8 -93 orginal förutom kn isatsfilter | |
|
Hej. Suprorna väger en hel del och jag antar att du körde mot en automat? Ganska vanligt att man kör BPU på suprorna och då går de betydligt bättre. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
nej det var inte en automat och modellen var den som en kille i norge byggde en kopia av fast and the furios 1 supran |
|
|
M5 3.8L tror jag har bättre 0-200km/h tid än vad en Supra har. Supra är ju världens mest överskattade bil efter Fast and the Furious! Dock är dom riktigt feta med ett snygg kjol paket. mvh / Martin |
|
|
Den Supran som det pratas om från Norge grejjade 200 km/h i slutblås på strippen för något år sedan innan Supramannen haft in den i år för mer trim.Enda anledningen som jag ser det är att du vann för det greppade inte det minsta med all hans effekt. >Darky Modellen är överskattad hos ungar, dock är det inte ungarna som trimmar Supran utan oftast lite äldre, mer mognare människor som har råd med en sådan bil. DVS, bilen är tåligare och presterar bättre än det mesta som går att köpa för en vettig peng. |
|
|
Håller med Ferox! En vanlig supra har ungefär samma acc som en M3 3,2. Alltså går dom bra men är ingen raket. Däremot så finns det stor potential att få dem att gå riktigt bra och att det håller. Att de sedan är riktigt snygga för att vara såpass gamla gör ju inget sämre.. Jag kan erkänna att jag sj va väldigt sugen på en innan jag bestämde mig för M3an. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Är det den här bilen? Länk | |
| det var inte han jag körde imot...utan samma modell (eller den modellen där det sitter det klasiska "supra vingen"..och för att notera så spann han lika mycket som jag och han värmde upp sina däck men inte jag..han bil är helt orginal supra både i motorn och utvändigt.. | |
|
Men hur kan den vara helt orginal utvändigt om han nu byggde en kopia av fast and the furios 1 supran? Så iaf så var det inte singel Supra som jag trode iaf. Men lite konstig beskrivning av bilen är det. |
|
| alltså den supran är den modellen fast and the furios supran är viste inte vad den modellen hette så jag tog ett exempel bara...bilen jag körde mot är alltså av samma kaross modell som ff supran... | |
|
Ok. Såg nu mer exakt hur du skrev. Lätt var det dock inte att förstå :) Du menade helt enkelt en orginal MKIV :) De går väl 0-200 på 22s. orginal. Med ett byte av avgassystemet får man ca 60-80hk extra. Med ett normalt BPU trim går de ca 0-200 på 15s. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.