|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har aldrig förr tyckt att en E36 cupé har varit så dära WOW. Men nu sista tiden har jag tänkt om helt. E36 328Ci med M-Paket har grymt fina former och då tänker jag speciellt på den långa motorhuven som saknas på de nya BMW modellerna. Den nätta baken, kjolpaketet och den den trånga cupén och ljudet är också något speciellt med dessa bilar. M3:an gillar jag inte lika mycket som 325,328 i svart metallic. Fy fan vad vackert. Mycket vacker bil som en dagen ska inhandlas som enutast bil... vilken klenod alltså. En riktig klassiker som börjar ta sig ordenligt. En eloge till alla som har en sådan utan extra styling. Mvh Kristian | |
|
Någon E36 328Ci fanns det inte, Ci- beteckningen infördes först på E46 ;-) Besserwisserfasoner aside, så tycker jag inte att det är BMW's snyggaste bil. Visst är en E36 Coupé snygg, men det är samtidigt en av de BMW-modeller man ser absolut oftast, och allra oftast är de modifierade med någon smaklös styling. Däremot blir man glad när man ser en originalbil - för sådana finns det INTE många kvar av! Den snyggaste 3-seriecoupén är helt klart E92! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Måste hålla med dig, har tidigare tyckt att e36:an är den fula ankungen i BMW familjen, speciellt då de flesta e36:or oftast är groteskt överstylade lik. Men jag har också börjat tycka en hyffsat original e36a är riktigt vacker, saknar nästan min mauristiusblå fyradörras 318is. Favoriten är en vit US M3 light weight med motorsportränder. Finns nog inget sportavgas som låter lika gött som ett original urblåst 325 system. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Nu ska jag vara ytterliggare lite gnällig: Ci betecknigen fanns precis som Kalle skriver inte på bakluckan, däremot kan jag nästan svära på att jag har en sen broschyr där coupén är omnämnd som Ci (cabrioleten hette bara cabrio). Eller drömmer jag? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| håller med om att e36 voupe är vacker.. har alltid gillat den.. den ser helt klart mer sportig ut än e46 coupe och så är proportionerna mer rätt.. men visst finns det vissa saker som börjar bli lite gmla men den är helt klart en av bmw snyggaste genom tiderna.. tänk på att dne kom 92 och håller sig väldigt bra än idag | |
|
Skulle vilja påstå att Z4 och Z4 coupén har rätt lång motorhuv! Men E36 coupén är snygg, inget snack om den saken. Keep Your Distance! |
|
|
Kan inte hålla med om att E92 e snygg, gillar faktiskt inte alls den nya 3 serien, baken ser ut som ett hopklämt russin... nej usch. Däremot en 330Ci Clubsport, det e något av det vackraste BMW har att erbjuda! Även en äkta 2-kulörs BMW 325iM (89-90 dvs M-Tech II) E30 e riktigt fin. |
|
| kul att någon skriver sådär o man får höra :) just därför jag ska bevara min nu som ett barn. ingen bruksbil längre, o ska inte används som det. därför blir det avställning snart :) sen är det ju verkligen skillnad på e36a och e36a. sedan o coupe är bara det dag o natt. men en sak är viktig för mig, o det är att man håller sig till bmw e36 original styling. dock så gör ju 40/60 sänkningen väldigt mycket på bilens linjer och mäktiga intryck. speciellt med några m3 gt fälgar på. 225/45-17 på framfälgarna o så 235/45-17 bak. det ihop med sänkningen och så delad bakaxeln gör i mitt tycke bilen riktig fläskig snett framifrån och bakifrån. sen det ihop med m3 kjolarna o speglarna :) tycker helt klart en 36a ska vara mörkt lackad med. cosmo svart eller madeira metallic. | |
|
Håller med om att e36 coupé är en fin bil men något jag inte förstår är att du inte tycker om e36 M3 lika mycket som 325i/328i coupé med M-pkt ? Hänger inte med där. Jag tycker min daytona violetta 323iM med 17" m3 GT fälgar är riktigt snygg, lagom sänkt (40/35) ser identiskt ut med en riktig M3 förutom backspeglarna. Och inredningen förstås. Men min bil får gå i +40 grader likväl som -40 grader, den tas omhand men en bil är en bil, den ska köras och underhållas. |
|
|
Jag yrade nog där en orginal M3 är naturligtvis snygg. Men jag har aldrig sett en orginal M3:a utan styling. Finns det någon kvar i landet? Mvh Kristian |
|
|
Jora, självklart finns det kvar några orginal. Förstår att en M3 inte alltid är det man gärna har pga försäkringen osv men utseendemässigt så är den ju idealet för en E36 tycker jag i alla fall. Men en M3 3.0/3,2 Coupé gärna en GT tror jag säkert kan bli en eventuell samlarbil i framtiden. En vanlig e36 orginal med m-pkt i fint skick osv är rätt ovanligt nu för tiden, man märker att de börjar bli gamla. Dvs rostfri, kebabfri, ej sönderkörd osv. |
|
| tycker fronten på m3 e36 är otroligt ful, | |
|
En E36 coupe med komplett "riktig" M-optik (fälgar, speglar, front, mm.) och utan massa annat eftermonterat styling-tjafs är otroligt snygg, allra en helst technoviolet. BMW CS #5139 |
|
|
Tyvärr inte ofta man ser en sådan bara.... BMW CS #5139 |
|
|
Det är inte lätt att beundra E36:an i denna värld full av vidrig styling... Kan dock säga att jag tycker att en sen coupe eller cab med M-paket och original 16" fälgar är bland det snyggaste som funnits i BMW:s produktsortiment. Men det brukar folk ha svårt att förstå.. =) |
|
|
En Dakargul E36 M3 med orange blinkers i strikt originalskick är mumma, om det finns någon kvar ;) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E36, Coupé... Diamantschwarz eller Svart, sänkt med BMW 17" fälgar, M-Sänkt.. M-optik...Vita blinkers runt om och ett par ögonlock... Ahh det vackraste som finns, om jag tänker efter så är det ju min bil =) |
|
|
som sagt en dakargul m3 i orginalskick vore något.. helt klart en bil med högt samlarvärde med den färgkombinationen |
|
|
Länk Så skall det se ut. Även om gult faktisk är en av de störigaste färgerna som var poppis på 90-talet enligt mig. |
|
|
En fräsh E36 i rätt utförande är alltid trevligt :) Länk Länk Länk /Olof |
|
|
Så fort en E36 har kommit närmre marken än original sportchassi blir den ful som fan! Min Länk Cabrio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.