|
|
|
|---|---|
|
Som hängiven BILTEMA-diggare måste jag tyvärr konstatera att den bensinslang från BILTEMA som jag monterade för 1 år sedan redan har såväl stora som små sprickor i ytskiktet överallt där den går i en böj! Bensinslang från tex OK brukar jag för säkerhets skull byta efter 5-7 år och då finns det fortfarande inga tecken på att den är dålig! Per L | |
|
Märkte själv samma sak idag på en bensinslang jag monterade förra året. Kontrollerade slangen men hittade inga genomgående sprickor. Ser ut som slangen har två st skikt, där yttre delen börjat spricka. Kom ej ihåg om jag köpte denna på Biltema, men den är grövre än de andra OK slangarna som jag monterade. Antagligen är det yttre skiktet bara skydd för skavning och dyl, eller bara något "extra bra att ha". |
|
| Det går även att köpa direkt av t.ex Dunlop Hiflex eller Hydroscand om man vet vad man vill ha. | |
|
Rattmeister: Mina slangar är också grövre än OK:s! Det brukar "alltid" vara 2 skikt gummi i en bränsleslang! Mellan dessa brukar finnas textiltrådar som är till för att ta upp trycket som slangen är konstruerad att motstå! Bara gummit klarar inte detta! För min del kan jag inte åka omkring med slangar som man ser stora sprickor i! Hur kan jag tex vara säker på att inte det inre skiktet har lika dålig kvalitet! Per L |
|
|
Hej! Har problem med mb med fögasare och mekanisk pump , det är så den får inget bränsle när det är hett ute, kan det vara bensinslangen som sväller innåt så stoppar flödett? Eller tror ni något annat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.