|
|
|
|---|---|
|
Min bmw 316 touring -93 dog i en rondell idag... Motorn går runt när jag vrider på nyckeln men den vill inte starta, när den stått ett tag så går den igång någon sekund! Det låter inget konstigt om den... Hoppas att någon har något tips! | |
| Kontrollerat bensinpumpen? | |
|
nej, kan inte så mycket om bilar... kan det kanske vara relät?? vet inte var det sitter... |
|
|
Jag kan tyvärr inte så mycket om det heller. Men det du beskriver låter precis som det jag råka ut för. För ca en månad sedan dog bilen tvärt. Sen tände den bara till lite grann för att sen vara helt död. Lät man den stå en stund så bluddra den till igen. Löste det tillfälligt genom att rappa till bensinpumpen med en hammare medans jag vred om nyckeln. Testat att mäta att du får spänning över pumpen? |
|
|
När du slår på tändningen skall du kunna höra bensinpumpen surra till i ett par sekunder. Prova det. |
|
| nu vet jag iaf att det inte är nåt relä.... men får inte tag på nån bensinpump så det går att prova om det är den!! | |
|
ja skulle gissa på högtrycks-avstängningsventilen, kan även vara 14 bars-tryckkontakten på tryckregulatorn som utlöst och kan därefter inte återställas zacke |
|
|
kan även vara så simpellt som att bränslepumpsrelät har gått, kolla det först zacke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.