AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
691

Oljetempvisaren - Imma/Fukt - Åtgärd?

FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej!

Det är imma/fukt innanför glaset/plast delen i den runda oljetempmätaren. Har försökt skruva av höljet men ej lyckats Något annat sätt? Mer kraft? Någon som vet hur man åtgärdar detta?

Mvh - FMZ3

FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej igen!

Har läst igenom alla instruktionböcker och hittar ej hur man kan ta bort glaset ovan oljemätaren då där är imma. Någon som vet?

Ljuset på klockan i samma panel har även slocknat och det behövs bytas lampa. Någon som har en aning om hur man gör detta?

Vänliga hälsningar, FMZ3

Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Det kan faktiskt vara så illa att dessa är limmade/förseglade för att det inte skall komma in fukt där.
Jag skulle tro att du får byta instrument.
En nödlösning kan vara att ta bort instrumentet och lägga det i ugnen på mellan 50-75 grader några timmar eller över natten och se om det kan torka upp det hela.

MK
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Har kollat på mitt instrument, och visst går det få bort glaset ta type en mindre mejsel vicka försiktigt runt om ta sedan knivbladet och bänd försiktigt bort kromsargen. I ditt fall är det klart väl försöka vad har du förlora...bänd väldigt försiktigt annarars kan du få märken som syns på ringen framifrån, när du återmonterar tryck på baksidan med en träpinne som inte gör märken för mycket täta gärna innan med typ av silikonsträng. Jag har gjort så mycket med andra instrument med lyckat resultat. Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.