|
|
|
|---|---|
|
Min 523 -00 lider av sladdrig bakvagn efter 16' mil. Stötdämparna bak byttes och det blev betydligt bättre. Dock känns den fortfarande sladdrig i bakvagnen. Jag demonterade bultarna/brickorna till silentblocken, ser hela och fina ut utan sprickor. Jämfört med ett nytt silentblock, känns dem betydligt mjukare. Räcker det för att bakaxeln skall leva sitt eget liv? Jag vill inte byta i onödan-:). Jag hittar inget annat som glappar i bakvagnen. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. | |
| Med tanke på att en stor del av bilens vikt ligger på dom bussningarna så kan de nog svaja bra om de är kass. Om du kan tjäna för hand att dom är mjuka är de nog dags att byta. Jag har köpt till min men inte hunnit montera ännu och dom är stenhårda i gummit. | |
| "om du kan tjäna" ska naturligtvis bara "om du kan känna" :-) | |
|
Jag byter dom, återkommer med resultatet. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Kostar ~800:- för alla 4. Jobbigaste är väl bytet. Därför har jag inte gett mig på de ännu, hehe. |
|
|
Nu är iaf högersidan klar, det var lättare än jag trodde. Min hemmgjorda avdragare fungerade. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.