|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag parkerade bilen igår och när jag skulle köra iväg märkte jag att på displyen står bara D läge. Jag kan växla till alla lägen men på displyen står bara D vilket gör att jag inte kan starta bilen. Vet nån vad kan vara orsaken? Växelvajern? elektronikfel? MVH | |
|
testa att koppla bort batteriet! annars är det nåt annat som är galet! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Finns nån växelväljarindikator eller va de nu kan heta. Den känner av vilket läge lådan ligger i. I början när jag köpte min bil hade jag problem med detta. De va precis som den inte fatta vilket läge den va i men när man ryckte lite i spaken (utan att trycka på knappen) så fatta den. Problemet har dock upphört av sig själv. |
|
|
Jag har kopplat bort batteriet men det hjälpte inte. |
|
|
kopplade du bort både minus och plus? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det måste finnas väl sälringar till lådan eller? kolla dessa om det nu finns. MvH Bmw 4-ever |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen växelindikatorn på lådan eller vatten/fukt i kontakten, eller så har det hänt nått med vajern. ///MVH Hasso Länk |
|
nej jag kopplade bort minus. Det hände helt plöstligt, Allt fungerade bra och sen dog bilen helt. Är det dyrt om det är vajern? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.