|
|
|
|---|---|
|
Ja ska försöka göra mitt bästa med att förklara mitt problem. Va iväg förra veckan å köpte en 535i -91. till en början gick den som en klocka inga problem alls sen en dag när ja åkt till affären och skulle åka därifrån så vägra den starta trodde de va problem med larmet så stängde av de men de hjälpte inte. bilen fick stå vid affären över natten men ut på morgonen å testade å den starta på första. tänkte inte mer på de utan åkte till jobbet dan efter igen samma sak igen efter att jag stannat vid en affär men efter 10 min så starta den igen. kom på ett litet sammanhang, de va blött ute båda dagarna. så tog in bilen å kollade fördelarlock och dess delar men dom verkade sjyssta. så ut igen å sen tillbaka in i garaget å försökte starta inte ett liv. kollade om ja har gnista men ingenting. kollade tändspolen men den fick ingen signal. men nu är de även så att de händer så fort bilen blivit lite varm. alltså även i solsken. varje gång de blir så är så står de på check control panelen att oljetryck sensorn är paj så kopplade förbi den bara för att testa om de va de som gjorde att inte starta men icke. testade däremot att dra igång å då starta den helt plötsligt. blir tokig av de här kan ju inte stänga av bilen när man åker nånstans. välldigt tacksam om nån kunde ge mig lite råd eller tips på saker att kolla. nån med liknande problem kanske? Den som inte äger en BMW, den finns inte | |
|
testade att gå ut å starta den nu när den stått sen i förrgår men den startade inte nu heller jag blir inte klok på de här.... den har liksom blivit svårare och svårare att starta ju längre tid de har gått.... Den som inte äger en BMW, den finns inte |
|
|
har nu märkt att den alltid startar å går kanon när man drar igång den men aldrig när man startar med nyckel :S..... snälla kan ingen mig nåt tips?? |
|
|
så fort jag vrider på nyckeln till start läge så slutar den skicka ut tändning men när ja har nyckeln i tändningsläge å rullar igång den så tänder den fint!! så jävla konstigt..... snälla hjälp mig!! |
|
| Slitet tändningslås kanske? | |
|
nej men tror inte de är de för startmotorn går jue runt men den saknar gnista ut till stiften när ja kör startmotor läget. :S.................. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.