|
|
|
|---|---|
| Ahh. Härligt med vår och igår var det idaelväder för vaxning här i skåne. Disigt och 10 grader varmt! Äntligen har jag hittat ett vax som faktiskt fungerar på BMW's fullkomligt omöjliga montrealblå. Killen rekomenderade TurlteWax senaste ColorBack (med färgpigment) och eftersom att jag inte hade nå´t o förlora (tänkte ändå lämna bilen till Dietec för polerning/vaxning) så testade jag. Det ble faktiskt snorbra! Jag har provat minst 7 olika vaxtyper och det bästa innan gårdagen var Sonax flytande hårdvax, men detta har tamejfan bättre. Nu har jag dock inte tvättat bilen äm och kan då inte säga hur bra det håller men efter vaxningen ser bilen mkt. bra ut. Detta vax kostar tyvärr en slant (170:-) men det blir faktiskt bra. Sen får man med ett lackstift som går direkt i soptunnan (skaffa orginal istället till stenskott). Ville bara dela med mej av mina erfarenheter. Lycka till mina montrealblå vänner! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hej johan :Min blev klar i Måndags med poleringen. Fint med montrealblå när det är nypolerat, men en jobbig färg att hålla i toppskick men med maskin så blir det kanon(galleriet) GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
