AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.388

Var köper jag avtagbar krok 750 e38?

Är ute efter ett avtagbart drag till min 750 e38 eftersom jag behöver köra till tippen lite då och då...

Har i omgångar tittat på nätet efter nån som säljer krokar. Har även läst en del om att det är viktigt att kroken är godkänd för bilens maximala dragvikt, eller?

Kort sagt, tacksam för tips, länkar, telefonnummer osv till nåt/nån som säljer drag.
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Kanske denna då?

Länk

Mvh
Peter
Tack för tipset. Dock köper jag nog helst från nåt företag.
tex så finns det ju www.brink.se vilka jag förstår säjer krokar. Men antingen är det jag som är trög eller så är deras hemsida extremt rörig och svår att förstå. Hittar ingen info om var man kan köpa dem eller vad de kostar t ex.
Någon som vet något? Säljer min andra bil med drag idag. Så nu måste jag skaffa drag på Bmw:n.

Tips på ställen som säljer avtagbartdrag till 750 e38 alltså.
Jo
73
Jocke.L.
750iL -90
Länk

Hoppas länken fungerar.
Hittade inga priser på brinks webbsida, någon som vet ungefär vad en krok kostar?

Mvh. /Kjell
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Om inte helt nytt är ett måste så kolla med Länk de bode ha en bättre begagnad original Bosal krok som är demonterbar bland de E38:or som de har. Bildelsimporten har annars enl. Länk

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Ras.mus
Beror ju på om du vill komma undan billigt eller ej. Själv köpte jag en demonterbar ORIS (originaldrag) med frigolitlåda till kroken och elsats osv på skroten i malmö. Självplockskrot där en bil var krockad i bakre sidan. Så dom hade inte plockat bort draget. En timme senare hade jag plockat loss det!! Det sitter bara i mitten av bilen så det kvittar om bilen var krockad i bakskärmen, draget var oskatt!

200:- kostade det...

Sen plus en lucka, lite lack och ett par timmars arbete var det monterat!

Totalkostnad.
200:- draget
200:- lucka + lack
350:- besiktning
= 750:-

Så mitt råd är: håll utkik på skrotar som www.returbilen.se eller liknande! Förr eller senare...
Annars finns det ett par på blocket som säljer för 4500 tror jag.
Jag har kollat runt på nytt, vilket iufsig inte är ett måste. Bäst hittills är "Meca", där verkar det landa på ca 6500 kr...

Tack för tipsen
Ug-Lee
Om man skall köpa på skroten så bör man kolla upp D-värdet på draget, nya bes bestämelser så får inte draget understiga bilens D-värde. Aså dragvärde.
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
.du får köpt på BRINK, jag har själv det, mycket bra!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.