AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.229

viscokoppling? ökar i temp 325 E30

mr
79
mrcallebmw
E30 325i -90
Körde ett glidarvarv i stan. tempmätaren stack upp till rött nästan så jag stände snabbt av bilen. expansionskärlet släppte på trycket och dumpade lite vatten. jag lät bilen svalna och sen fyllde jag på mer vatten. startade bilen. Då fick jag se att fläkten inte snurra. axeln och hjulet bakom fläkten snurrade men inte fläkten... Så jag stängde av motorn och tog tag i släkten. den satt fast men jag fick det till att snurra rätt lätt men det hakade upp sig i ett visst läget. när jag snurrat den några varv för hans så släppte det och släkten snurrade då fritt.

Sen körde jag hem lungt ut ur stan... brudarna smileade som vanligt å vinkade åt denna nervösa bmw föraren som var orolig över bilens hälsa.

vad kan ha strulat för mig? kan det vara viscokopplingen? eller vad tror ni? Har en tidigare erfarenhet av m20 b25 och skenande temperatur men nu är jag lite ställd.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Hög temp vid stads/kökörning beror till 99% på dålig visco koppling.
jimmy/bmw
lånar tråden lite
min bil koka igår den med !
Och min fläkt snurrar inte heller har jag märkt
Nu så går den inte å starta iaf och de låter ungfär som då start motorn har gått !
Vore tacksam för lite hjälp !
Em
75
Emre
320i E46 -99
Jag kör helt utan fläkt! har märkt lite bekymmer när man ska börna och vid en mc donalds kö =/ letar efter elfläkt nån som vet vart det finns eller tips? det är nog det bästa alternativet skulle jag tro
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.