|
|
|
|---|---|
| från vilket märke . bil passar till 330 xi fämre yttre det måste finnas pirat eller ? | |
|
Eggug, fick du tag i någon drivknut? Jag måste nog byta på min med tror jag |
|
|
Hayabusa, hur långt har din bil gått? Min förra 330xi hade gått 17.000 mil när jag sålde den, och jag känner nuvarande ägaren väl. Det är inga problem med drivknutarna ännu på den. |
|
|
Snart 15000mil Den låter när man svänger,ett tickande ljud, låter bara dock gasar samtidigt. Ljudstakt ökar med farten Annars om man har fulltrattutslag och rullar runt så låter det inte alls! Skumt.... |
|
|
Låter det när du svänger åt bägge hållen? Måste lyssna på min och jämföra i morgon. |
|
|
Ja har för mig att det gjorde det. Ska kolla lite mer imorgon. En annan sak är att den rycker lite vid växling, ungefär som ett knutkors är lite glappt, ska det vara så? |
|
| Det låter väl inte riktigt. Däremot kan den rycka lite när du kör med fullt rattutslag och backar eller startar (som du kan göra när du ska ut från en parkeringsficka t.ex.) | |
| Test kört lite mera nu , den tickar bara när man svänger åt höger och gasar samtidigt, tydligt tickande från höger framhjul... Då borde det vara drivknuten eller hur? Eller finns det något annat sätt att kolla om det är drivknuten? | |
|
Jag fick ett pris på 4730kr +600kr om man inte lämnar in sin gamladrivaxel. + 1500kr för bytet. Låter dyrt för axeln! |
|
|
Hej! dom säljer drivaxlar på rockauto.com i USA för ca 700 svenska + frakt.. kanske blir gissningsvis 1500 totalt. Täntke själv beställa en drivaxel (höger fram) till min 330xi därifrån. |
|
|
Drivaxel beställd, mottagen och utbytt.. fick hem den på ca en vecka och prislappen landade på ca 1500 totalt för drivaxeln plus en femhundring till killen som bytte den åt mig på ca 1 timme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.