AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
751

Vad ska man betala för en 528 Touring?

Jag undrar om det är överpriser på några 528 Touring som jag
sett på annons.
Den ena är en -00 och dom begär 149000:- Miltal ca.8500.
Den andra är en-98 som dom begär 130000:- Miltal drygt 7000.

Båda är automat och har likvärdig full utrustning och är svensksålda med en eller få ägare.

Hur mycket är skäligt pris om dom är i bra skick?

Känns spontant dyrt de priser du nämner. Å andra sidan betraktar jag de bilar du tar upp som extrema lågmilar, framförallt 98an. För vägledning kolla www.bilpriser.se

Jag tror inte att det går att sälja till dom pengarna om det inte rör sig om en udda bil i närmast nyskick. Det finns nog redigt med prututrymme där gissningsvis... För den slanten så skulle jag hellre köpa en normalmilad E39 med M-Sportpaket är mycket snyggare och framför allt betydligt mera lättsåld när det är dags.
Bilarna du hittat är visserligen lågmilade och sv.sålda, men ändå för dyra, måste vara mycket prutbart om du skall göra bra affär.

Som jämförelse kan jag nämna att jag fick 137000:- för min 528iAT-00 i April 2005. Visserligen import men mycket fint skick och hade gått 7800 mil och mycket välutrustad inkl. Navi/TV, komfortstolar, PDC, och mycket annat.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag fick 154' för min 525iA -02 med 10' mil, navi, 18", sportstolar mm.
Det var i januari -06.
För -00an max 120' och för -98an max 100'
Mvh
Marin
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
båda bilarna kommer att kosta en förmögenhet i värdeminskning. mitt råd är att köpa en faceliftad bil för samma pengar, men med mer mil på mätaren. en ej faceliftad E39 börjar kännas gammal, och båda de du nämner kommer att rasa långt under 100', kanske nedåt 50', på två års sikt.

mvh Johan
Ska man se det positivt andas förväntningarna om pris rejäl optimism!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.