|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har kört mycket olika bmw bilar, och har lagt märket till att min lilla 320 (e36 320 coupè) går bättre än en varnlig 320 brukar göra orginal, ganska mycket bättre, att hänga på en 323 eller 325 är inga problem alls, när bilen skulle chippas så kände dom inte igen boxen dom hade aldrig sett en sån innan och kunde därför inte chippa den, jag har öven andra skumma slangar och andra saker under huven som inte ens mekanikerna på bmw kunde säga va det va, jag är sjäv mekaniker å jag vet heller inte, nån som hört nått om fabriks trimmade bmw bilar? och va det kan handla om ? zacke | |
|
Någon fabrikstrimmad 320i E36 har inte förekommit...ja annat än tävlingsbilar då :-) Det är väl någon hemmapulare som varit inne och trimmat, helt enkelt? Sitter kanske en 2,5-litersmotor i? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
nä ja har heller aldrig hört talas om fabrikstrimmade 320, men man vet ju aldrig va dom pysslar med borta i tyskland heller, boxen var bmw plomberad bara det e ju ganska skummt, men 320 motorn sitter i chassi nummer stämmer med motor nummer och den har 320 karaktären, kommer på lite högre varv än 325:an och sånnt zacke |
|
Diva |
Annan bakaxel? Från nån racebil som kanske ger bra acceleration? |
|
Det förklarar ju inte precis de "skumma" sakerna under huven. "Got fuel to burn, got roads to drive" |
|
|
det sitter en dold kompressor nånstans =) hehe nämen skämt åtsido. testa att bänka kärran..så får du se om den e trimmad!!! |
|
|
Släng upp lite bilder så kanske vi kan ge ett bra svar? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Bänka bilen så får du svar på din fråga,men det kan vara så att din bil är en frisk exemplar,när du sa att den går jämt med 323,325 då syftade du väll på e36 bara.Det jag vill säga är att dem är gammla och kanske inte i samma skick som din bil.Om din bil går jämt med e46 nyare modeller då är det nåt som är gjort med bilen. | |
|
Skumma slangar under huven? Låter spännande! Kan du inte bara kolla vart dem leder till, vart dem kommer ifrån, vad dem kan tänkas innehålla? Jag menar, sånt ser man ju rätt simpelt, särskilt om man är bilmekaniker. Dem slangarna är dem inte märkta på något vis och någonstans leder dem ju, är inte den komponenten märkt med något nr eller nått? Bänka kan man ju alltid göra, men det förklarar fortfarande inte dem där slangarna... Ta bilder och lägg upp, det finns säkert någon gammal räv som vet vad dem kan tänkas vara förnått. |
|
| Skulle inte förvåna mig om den kan ha någon lite annorlunda motorkonfiguration, kanske annan kam och tändkurva. Jag vet iallafall säkert att volvo har haft liknande grejer för sig, tom. så tidigt som 1983. | |
|
Lägg upp en bild... eller två. Hur seriös var denna "prestandamätning" mot dina polare, hur gick den till? _____Vraum!_____ |
|
|
denna så kallade "prestandamätningen" var inget vidare seriös bara varigt ute å kört me polarna och och jag hänger på dom vid fullt på drag, alla av dom kör e46 så det är nyare bilar än min, men min är i mycket gott skick så det e klart att det invärkar på prestandan, bilen ska sruvas ner mer eller mindre i vinter så då ska jag nog få klart för mig om det skulle vara nått speciellt med bilen, ja ska lägga upp en bild med markerade slangar mm zacke |
|
|
Vill ha bilder nuuuuuu! /// Bimmarkomanen |
|
|
zacke_bgd Du är ju bilmekaniker?! Borde du inte då veta vad de här mystiska slangarna tar vägen... Upp med lite bilder nu för tusan! |
|
|
hur lägger man upp en bild här? ja e inget data geni alls zacke |
|
| Du kan inte lägga in bilder här. Du måste ha dem någon annanstans och sen länka till dem. | |
|
Här är en sån sida. Länk "Got fuel to burn, got roads to drive" |
|
|
Länk zacke |
|
|
detta är den jag undrar messt över, det är en ventil på toppen av slangen som släpper ut nått tryck om man trycker på den. hoppas ni ser den med den gula ringen runt, det blev inte så tydligt, har kollat flera e36 men ingen har denna slang ? zacke |
|
|
Den slangen är till för att tyska "bilprovningen" ska kunna kontrollera avgasvärdena. De flesta av mina importerade bilar har den också. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Vevhusventilation? Den brukar normalt sett gå in i luftburken du saknar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.