AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.809

Dyra reservdelar BMW???

De flesta man snackar med undrar hur man har råd att åka BMW eftersom det är så dyrt med reservdelar, man försöker förklara att det var väldigt länge sedan det var jätte dyrt och att det nu är bra priser men dom har svårt att tro på det...

En mek som jag känner, håller på att byta koppling på en folka buss, kan va en -85...iaf kopplingen kostade 3500kr måste säga att det är ju inte billigt, kopplingen till en M3 e30 går på ca 3000kr och den är ju ändå lite starkare gjord plus att den är till en M3...

Han gillade inte meka folka buss, han tyckte det var Hitlers hämd :-) och jag håller med, fanns väldigt osmarta och skumma lösningar på den bilen, sånt hittar man inte på en BMW...

Patrik L
Tycker också folk gnäller i onödan på BMWs reservdelspriser. Jämför man med tex en ny Volvo eller Saab, så är det rätt lika. Plus att man får 100 gånger mer körglädje med en BMW än med en Volvo :)

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jo det är sant.....det ända som är dyrt med att åka BMW är soppa kostnaden :) M3:an dra mycket soppa fast i förhållande till körglädjen man får igen så är det ingen fara :)

Mvh Ricke
Anders Wängström
JAg har haft många bmw. Det som kostar är försäkringen och service! Har en m3 -97 och slängde ut nästan 10 loppor på service, visserligen inspII men tycker det är lite för dyrt. . DET ÄR dyrare att åka BMW. Det beror ju självklart vad man jämför med. Men när man sätter sig bakom ratten så glömmer man vad det kostar. Det e ju den bästa bilen!!!!!!!!!
Smakar det så kostar det!!!
Kör så det ryker!!!
Anders
Anders Wängström
Ett litet inlägg om bränsleförbrukningen!!!
Min drar 0,8 landsväg. 120-130 km/h
Det kallar inte jag dyrt!!!
BMW har billigare reservdelar än t.ex. Volvo med få undantag men det är försäkringen som ställer till det. En M6:a kostar ungefär som en Volvo 940 men M3 E36, hur har ni råd? Ska man nämna dyra reservdelspriser så ta nästan vilket Japanskt bilmärke som helst. T.o.m. Porsche har lägre priser på det mesta.
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Vanliga BMWdelar har rätt bra priser, men står det ett M märke på bilen skenar det gärna iväg.
Den som lever i tron att det inte finns "iditlösningar" på bmwbilar har ng inte pulat mycket med dom. Även om bilen är mer genomtänkt än andra märken kanske så finns det säkerligen massor av lösningar som landets mekar har svurit på..

Surfa in på Länk
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Många av M3:ans delar är lika från den vanliga 3-serien.
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Ja givetvis är många delar lika, men det är inte dom jag tänkte på utan dom specifika M-delarna.

Gerhard//
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.