|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar bara, Kan man inte dra husvagn med t.ex en 525tdsa -93, har hört några som säger så... Min låda pajade nu när jag skulle på ett nytt jobb norrut.. :( Tryckte ut all olja i lådan, det blev bärgare och verkstad i kramfors, som konstaterade: SLUT!! missljud m.m. | |
| Inga problem att dra med automat men man ska inte köra alltför mycket på högsta växel utan helst växla själv innan motlut samt att vara säker på att oljekylaren inte är igensatt.. | |
| Jag drar ofta tunga vagnar med min bil och jag har aldrig haft några problem. | |
|
Finns det oljekyl till alla automat? Till min 530iA -93 med 5HP18-låda? Jag misstänker att oljan blir för varm då den växlar perfekt vid kall och halvvarm men får problem med trean vid driftstemperatur. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Vet en polare som fick lådan rasad när han var i norge och körde. Tydligen var det alla nedväxlingar i alla nedförsbackar som tog "död" på den |
|
| oljekylen sitter i vattenkylaren, om du tittar på ena gaveln så finns anslutningarna där. | |
|
Tack för infot lallas78. Undras om man kan köra en "engine-flush" i växellådssystemet? Det får jag nog ta och undersöka. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Hej alla! Tack för alla svar, har tyvärr inte hunnit med att svara/tacka förrän nu.... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.