AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.095

Ägarinformation anses kränkande?

Jag har hört rykten om att man inte längre ska få reda på vilka personer som ägt en bil, utan bara hur många som har varit ägare på den, om man köper den inom EU!! Det ska då vara nya EU-regler om integritetskränkande information!!! Det låter helt j-l dumt i mina öron!! Är det någon som har hört samma??

mvh Stefan

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Integritetskränkande?

För vissa är det väl tom kränkande att behöva visa leg när man ska in på banken...

Min Länk Cabrio
detta verkar ologiskt? jag som trodde att det nya var att det skulle sitta fartkameror på varenda lyktstolpe på motorvägen? är inte dessa fartkameror integritetskränkande då?

snacket med att ta bort ägarinfo på bilar verkar ju gå tvärt emot vart världen är på väg...? vi lever ju i ett kontrollsamhälle så varför ta bort en sådan sak som ägarinfo?

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
"dom" ska veta, inte vi.
vet inte om ni sett socialdemokraternas nyaste slogan: Länk :)
snart kan man inte tjuvkika på en toplessbrud på stranden utan o få en fet bot hemskickad i brevlådan... :(

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Hej alla! Det var så att en arbetskollega som precis fick hem sin bil från Tyskland. Och dom som hämta hem bilen var dennes far och en vän till honom,som har en seriös importfirma neråt i landet. Det var där igenom jag fick höra om det här med "integritetskränkande info". Vännen som importerade bilarna kände nämligen oro för detta, då han vill kunna erbjuda bilar med känd historik och ser det som ett ev.slut för hans firma!!

Men jag har bara hört det genom mun till mun och undrar fortfarande om det stämmer helt hundra!! Vet inte riktigt var man ska leta reda på info bara! kanske vägverket ifs!

mvh Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.