|
|
|
|---|---|
|
Såg en artickel på vanliga fel på E46 där dom nämde att termostaten brukade vara kass. Den skall stå rakt upp men min står till vänster, vilket också artickeln beskrev. Inget jag tänkt på då den fortfarande är inom sitt område. Kan detta bli allvarligt till slut och hur stor procedur är det att byta den? Kostnad etc? Dessutom, har någon lagat sina fönsterhissar? Min guide skena har gått sönder och jag har inte öppnat/kluvit dörren ännu. BMW vill ha 2500 för att byta en plastbit. Tacksam för svar Patrik | |
|
Synd om motorn inte når riktig arbetstemperatur förstås. Byt termostaten, kostar inte många hundringar. Min Länk Cabrio |
|
|
Vet ej om "din" motor har samma problem som 6:an. Men på 6:an så är termostathuset en riktigt dålig konstruktion som ofta går sönder. Innan jag bytte så låg nålen strax utanför blått fält. Nu står den rakt upp. |
|
|
bumpar en gammal tråd. på min ny inköpta 328 -99 så kommer nålen knappt över blått. är det termostaten som är boven o hur svårt är den att byta i såfall? |
|
| ingen som har lite bilder på bytet av termostat på en 328? | |
|
Hej, Jag bytte min termostat + hus på 328 e36 , jag följde denna mektips,---> Länk <--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.