|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
| WilleW... den där var väldigt läcker.. gillar öven de individual m6:or som har den ljusbrunainredningen | |
|
Söm i annan färg i helläder M6: Länk Grymt! |
|
|
Mycket snyggt! Röd söm till den röda lacken och helläder hade varit galet snyggt! Det blir ännu snyggare med kontrastsömmar i rött om interiören är i alcantara. Mvh, /Wille |
|
|
lyfter tråden lite. Här kommer mitt bidrag, min egna bmw 528ia. Länk Länk Länk |
|
| Individualbilar kan vara allt från riktigt läckra eller otäckt gräsliga....måste vara svårsålt i andra hand. | |
| tror att vissa kombinationer av individual kan göra bilen svårsåld. har själv haft 2 st estorilblåa e46or varav den ena me tvåfärgat läder o när jag satte ut dem på annons så sa det bara schmack så var de sålda... detta var 2 resp 3 år sedan, kanske har ändrats? | |
|
jag har en 335d touring med individual skinn (tvåfärgat) tycker det är riktigt snyggt. sen har man ju sett skräckexempel ibland oxå, en kompis hadde en M3 daytonaviolett med lila inredning drömde mardrömmar om den inredningen i flera år |
|
|
Det enda ja kan se som är individual på min är sömmar lite varstans på dörrar mittkonsoll handskfack mm... dock är allt i svart som tur är =) Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
Rolex: Jag kan garantera dig (nåja) att dina bilar såldes snabbt till stor del berodde på en av det finaste färg/kaross kombinationerna som någonsin produceats. Jag vet att jag tar i:-) Hade bilarna M-paket? Har för mig att jag såg en 330Ci Clubsport till salu för ca 1 år sedan med 19" BBS Challange fälgar. Så sjuukt snygg. Tyvärr hade den SMG I vilket jag aldrig skulle köpa. Men snygg så in i h----e var den! Gillar fö 330i touring med just denna färg. M-paket och tonade rutor. Lägg till 18" M-fälgen så har du en nästintill perfekt familjebil. Kanske lite i minsta laget, men utseendemässigt i alla fall.... Fast nu var estorilblå kanske ingen "individual" färg va? Kanske var det först för att sedan bli ett "vanligt" tillval. Liknande Hellrot... M.V.H Dennis |
|
| Någon som har koll på vad tillägget för contrast stitching är på en höft för E9X? | |
| dennish: estorilblå är individual på samtliga bmw-modeller utom möjligen e36 m3. dock troligen den vanligaste individual-kulören. båda mina bilar var 330 cabbar, den ena såldes till en på forumet här o han har kvar den. den bilen hade trevlig spec med bl.a hardtop, 16:9 navi, 60/40mm sänkning, 18" och tvåfärgat läder. mkt trevlig bil som jag ibland ångrar att jag sålde... | |
| anledningen till att jag har haft 2st nästan likadana är lite komisk... jag sålde den första pga att jag fick för mig att det var dags för bilbyte så jag satte ut den på blocket, varefter den såldes direkt. satt sedan o kollade av nätet varje dag i 3 veckor men visste inte vad jag skulle köpa för annan bil. rätt va det var så dök en nästan likadan upp på mobile. den nya hade dock hardtop o nya navin, var ett år nyare o hade rullat mindre samt var köpt av nuvarande ägare på aukt bmw-handlare. dagen efter åkte jag ner o köpte den :) | |
| båda hade m-sportpkt (svar på dennish:s fråga) någon som vet om det går o välja till individualkulör numera? aldrig sett exempelvis någon e9x eller e6x med udda kulör nämligen. vitt verkar vara den enda roliga färgen man kan välja nuförtiden. dock kommer vitt suga hårt om något år i motsats till vissa individualfärger som jag tror fortfarande kommer kännas rätt | |
|
En bekant nere i Tyskland åker en E38:a IL Individual med läderklädda kleenexhållare i baksätet, det är smått bizarrt. En individualbil tyder väl på att den förste ägaren tagit sig gott om tid att uttrycka sina personliga färg och inredningsval på ett unikt vis? Innertak i Nubukläder i en E31:a det är speciellt. Det går ju givetvis att beställa allt läder på metervara ifrån BMW centralt även på äldre bilar. Undras om jag ska ge karln nere i tyskland ett handsydda tofflor i julklapp?:) Mvh Asken |
|
|
Här kommer mitt bidrag till Individualtråden. =) Min 330i (E90) med Azursvart lack (Svart + tre nyanser av blått vilket syns riktigt bra i solljus), Polargrey klädsel, Pianolackslister och detaljer (tex ringen runt ratten), Individualfälgarna, Individualtrösklar mm.. Länk Vad jag har förstått är det grymt ovanligt att man i Sverige gör sin BMW Individual då man beställer ny. Framförallt om det är lägre serier än 6:an och 7:an. Framförallt för att det kostar så mycket i förhållande till bilens totalpris. Är det någon som vet ungefär hur mycket Individualpaketet kostar att beställa på en ny bil i Sverige, tex den jag har (Composition1 - Luxury)?? |
|
|
Enligt Länk bör det handla om cirka £5000 vilket ger ungefär 70.000kr. //Lövet |
|
|
Är individual verkligen så individuellt? Exteriört finns det några färger till att välja på och interiört så är det väl färdiga kombinationer och man kan inte välja fritt vad jag förstår. Men jag kanske missuppfattat det? Länk |
|
| Jag tror faktiskt att man kan välja rätt fritt vilka kombinationer man vill ha, man måste nog inte välja de färdiga paketen om man inte vill... | |
|
Det finns både paket och sedan kan du välja helt fritt (i stort sett). Det är bara en fråga om pengar. Det är dyrare att välja egna kombinationer. //Lövet |
|
| Det mest överdrivna jag sett var på en Merca (där heter det Designo); en pärlemovit SL55:a som var beställd med skinnklädsel med prägling för att efterlikna elefanthud (eller om det var noshörning?) samt elfenbens-replica på alla paneler, alla vred / knappar var förgyllda och motorn lämnade 900 hk :) Den kostade 450 kEuro begagnad om jag ej minns fel... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.