|
|
|
|---|---|
|
hej! det är så att mitt vänstra framdäck tar i innerskärmen (den del mot motorrummet) när man svänger fullt vänster, högersidan gör inte så när man svänger fullt höger. vad kan vara fel? kass hjulinställning? | |
|
vad har du för dimension på däcken? Ganska vanligt problem om däcken är breda och styrbegränsare inte är monterat. Min Länk Cabrio |
|
| 205/60 (55?) 16" fram. så de borde inte ta i... | |
|
205/55-16 borde det vara. Konstigt att det tar i då måste jag säga... Min Länk Cabrio |
|
|
jo, jag tkr med det. kan det vara några bussningar som behöver bytas? eller hjulinställningen som är helt vilse? den har krockad baktill, det kan inte vara att den är ramsne eller så? tror inte den är det |
|
gretzky |
Ursäkta om jag verkar trög, men åker du på 205/60-16? I så fall har du felet där! Om du har 205/55-16 förstår jag att du blir fundersam. Om du nu har 55-profil så skulle jag kolla om fälgarna har samma inpressning (ET-mått). Du har säkert hört det förut men om inte så.. 205=bredd i mm 55= profil mätt i procent av bredden, alltså ett 205/60 blir aningen högre än 55-profil som stämmer bättre med original. dieseldoris |
|
äää....kan det inte va skärmen som bara hänger löst. Fixade nyligen samma fel på tjejens 325 e36. Ta av däcket och kika och se om alla skruvar sitter på plats förs o främst. Hennes skärm va så kass så vi köpte nytt, och fixade bra skruvar så att den satt på plats. Kanske bara är det som är felet på din bil :) |
|
| Nej inte skärmen som är lös, han säger ju att den tar emot skärmen mot motorrumet, som sitter fast... Den är väl av plåt.... Jazon, fixa en styrbegränsare... | |
| var hittar jag en styrbegränsare? | |
|
Styrbegränsare hittar du på BMW. 150 - 200kr har jag för mig att de kostar. Men med 205 däck och någorlunda rätt inpressning borde det inte ta i. Att den styr mer åt ena hållet än åt andra tyder ju på att det blivit fel vid någon hjulinställning. Toe kan ju fortfarande vara rätt, men det ena styrstaget måste vara längre än det andra. Det gör att styrväxeln inte står i mitten när du kör rakt fram, och att styrurslaget blir större åt ena hållet än åt andra. Jämför hur många rattvarv du har åt höger och vänster, det ska vara samma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.