|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan däck? BRA!!!! Tittar i bilen och i instruktionsboken,gällande 17 tums däck till E39:a så skall de ha dimensionen: 235/45-runt om. Eller 235/45-fram och 255/40 bak och i registreringsbeviset står det ett tredje alternativ och då bara på 16" Har själv 225/45 runt om efter tidigare "hjälp" från er. Har nu fått erbjudandet att köpa 2 st Michelin,nya, med dimensionen 225/50 till ett vänskapspris på 500 kr!!! Kan jag ha/passar dessa på min E39:a? De nya däcken ska jag väl ha bak eller? Hur går det vid besikningen,skall jag ha den rekommenderade dimensionen som står i instruktionsboken för det inte ska bli underkänt eller kan jag ha i princip vad-som-helst bara att de passar? | |
|
Kanske detta är ett "goddag yxskaft" svar men följande länk kanske kan bringa lite klarhet: Länk Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
hej har du ej en klisterlapp på förarsidans b stolpe med alla däcksuppgifterna . det har jag på min bil.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
235/45-17 är rätt dimension till E39 och 225/45 är aningen för små precis som 225/50 är aningen för stora men båda hamnar med marginal innanför gränsen för vad som är tillåtet, dvs 5% avvikelse. Med andra ord så passar dom däck du erbjuds men jag skulle tveka att köra med 225/45 på ena hjulparet och 225/50 på andra. Vet inte hur känslig E39 är men många bilar får problem med antispinn/sladd när det skiljer för mycket mellan rullomkretsen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.