AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
926

330xd -01 värdering?

bu
193
burner
M2 lci -18
Hittade denna på blocket nu ikväll: Länk

om annonsen hinner tas bort så står det följande:

Pris: 149 000:- Årsmodell: 2001 Miltal: 20 000 - 24 999

Växellåda: Automat
Bränsle: Diesel

BMW 330 diesel:
* 4 -hjulsdrift
* Steptronic automat
* ACC klimatanläggning
* Xenonljus
* Antisladd (DSC) och antispinn
* Elhissar x4
* El- inställbara och infällbara sidospeglar
* Farthållare
* BMW business CD-stereo
* Multifunktionsratt i skinn (styr CD & farth.)
* Regnsensor
* Dimljus

Endast telefonsvar

Hur ser ni till milen på denna.. visst det är en diesel men tänkte mer i allmänhet? sedan står de inget om den är svensksåld eller inte.
Kan annars vara en rätt bra billig 330xd bli och ha under vintern och pendla med mellan Stockholm-Östersund ju eller vad tycker ni experter här ute? hur är priset med tanke av de man får ut av annonsen?

/burner
Min spontana reaktion.........DYR!

För snart ett års en sålde jag min 330d Touring -02 (faceliftad) för 175.000 kr. Det var en silvermet svensksåld bil med ca 10.000 mil, full servicebok,
samma utrsutning som den du länkar till + sportstolar i helskinn, sportratt, proffsmonterad tvskärm i taket m dvd-växlare, dolt drag och alupaneler.

Visserligen har bilen du länkar till fyrhjulsdrift men det motiverar ju inte det höga priset. Vet inte om du måste ha just fyrhjulsdrift men tänk på att det gör bilen både slöare + att den drar betydligt mer soppa. Sen är den ju väldigt snålt utrustad. Sportstolar + schiiinn vet jag att många tex vill ha i sina bilar vilket säkert kan göra att den inte är så lättsåld. Sedanen är ju inte heller den mest populära karossen då många som inte har barn föredrar den slanka, snygga coupén och familjefädrarna antagligen helst köper en kombi.

Om jag skulle gissa på ett slutpris på den så skulle jag säga runt 120".
Om den är importerad så kolla upp den mycket noga innan köp.
Personligen skulle jag hellre lagt 150" på en faceliftad bil med mer utrustning och mindre mil för de pengar även om det inte blir en xd.

Mvh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med Wadstedt79. Bilen är dyr och kommer bli svårsåld med det miltalet...
735
Instämmer med herrarna ovan!

BMW bilar (samt de flesta andra märken) blir generellt kalla på marknaden när de passerat 20´ mil. Nu är detta iofs en dieselbil som ju bör klara av att rulla några mil.
Även om 149 känns som ett trevligt pris för en trea med stor dieselmotor, så är ju bilen trots allt 5 år gammal och har rullat rätt så många mil. Inte så lätt att kränga vidare med 5-10´ mer mil på mätaren till vettigt pris. Betänk även att reservdelskontot kan bli högt med tanke vad som kan behöva bytas (stötisar, dieselpump, osv)...

Skulle säga 115-120.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilens miltal håller emot den. Jag skulle säga 115kkr är rätt pris.
Mvh
Asken
bu
193
burner
M2 lci -18
Tackar för allt svar.. mjo håller med er själv, och 20' mil känns ju mycket speciellt de är då de börjar hända dyra saker om man ha otur. Sedan som ni säger blir den nog mycket svår såld sedan.. Nä jag kom bara över denna och såg 330xd så då blev man intresserad men sedan så såg man milen och priset och lite utrustning.. har kollat annars efter en 330 Cupe eller cab med princip max utrustning.

Men fått lite svar av denna säljare.. han jobbar som säljare (antog de var åt BMW där de många milen sa han) Bilen var även svensksåld och han själv köpte den ny september -01.
detta sa han mer om utrustningen: >Bilen drar ca:0,8 blandad körning, långkörning ca:0,7 Dragkrok Inte skinn, men sportstolar.
inredningen är mörk.
Tyckte den drog mycket med tanke på de var en diesel men visst fyrhjulsdriften tar ju en hel del de vet jag =)

I alla fall skall ni ha stort tack och jag kommer nog kolla vidare på mina cupe/cab modeller ett tag till =) och då bensinare utan fyrhulsdrift då.. drar bara onödigt mycket bensin/diesel det.

/burner
Vi verkar ju hyfsat eniga om att den här bilen inte bör betinga
ett pris över 115-120" då i alla fall. Inte ofta det är sån enighet
i värderingsforumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.