AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
736

Går rostiga trösklar genom beiktningen?

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Hej!
När jag köpte min bmw för ett par månader sedan så såg jag att det var lite rost undertill, precis under hålen till domkraften.
Men jag tänkte att eftersom den precis hade gått genom besiktningen utan anmärkningar så skulle det inte vara något problem...
Men så idag tog jag den till en vekstad som fick kolla på det, och när han började peta med skruvmejseln, och så var det lite mer rost än jag trodde från början. Han fattade inte hur den kunde gåt genom besiktningen, eftersom dom är bärande, och det är dom ganska hårda på.
Så han skulle ha runt 3000kr! för jobbet, och det var svart...

Visst det var ju lite dumt av mig att inte kolla upp det ordentligt, men eftersom den hade blivit mesiktigad bara ett par veckor innan så trodde jag ju att det skulle gå bra.

Men ska det verkligen vara såhär?!

mvh Leon; Numera ännu fattigare student...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
För att en sidobalk ska bli underkänd krävs att skadan är minst 50cm i utbredning, eller att skadan sträcker sig minst 50% av balkens tvärsnitt. Man accepterar alltså väldigt mycket rost...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
ok. ajdå, att jag inte kollade upp det först. Klantigt av mig...
Fast jag hade ju en bilkunnig med mig som kollade igenom den och så, men men... inget att göra åt nu, förutom att punga ut :/

/ Leon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.