AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.477

Elhissar, taklucka och vindrutetorkare lade plöstligt av, vad kan vara fel?

sh
820
shu!
525i -91
Hej , behöver lite hjälp med min 525:a e34 -91. Mina elhissar slutade fungera för ett par dar sen då jag höll på att köra upp en utav rutorna.
Så nu är elhissarna döda till alla rutor , även takluckan har lagt av och vindrutetorkare fungerar bara på en utav intervallerna. Har inte märkt av nåt annat som inte fungerar än iaf.

Har kollat och testat byta lite säkringar , men eftersom jag är världens sämsta elektriker så vet jag inte hur jag ska gå vidare. Nåt relä som kan ha fått krupp ? Kabelbrott ?

hjälp! :o
je
211
jensa78
523i -97
Det låter onekligen som om ett relä har brunnit, eftersom flertalet elektriska funktioner slutade fungera samtidigt.
Är dock inte kunnig om e34 modellens placeringar av relän eller vilket relä det är. Men jag skulle gissa på att ett relä har brunnit.
sh
820
shu!
525i -91
jo , låter troligt. Nån som har en aning om vart jag kan hitta relät ?
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
kolla i instruktionsboken där bör det stå om relän samt plaseringarna på dessa

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
sh
820
shu!
525i -91
Har inte instruktionsboken kvar tyvärr..
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Under baksätet sitter de på Touringen troligen på Sedan också
sh
820
shu!
525i -91
Ok, tack så mkt. Ska kollas upp
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Under baksätet finns som sagt fler säkringar, kolla dessutom upp eventuella sprickor huvudsäkringen som kan ge dessa fel: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
sh
820
shu!
525i -91
Tackar , mkt bra länk :)
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Hade precis samma fel på min 520 -89. Då var det huvudsäkringen under huven på fjäderbenstornet (som i artikeln i länken på bmwe34.net). Mina torkare gick då bara på maxfart. Denna funktion säkras tydligen av på ett annat sätt. Billigt var det. Minns inte exakt, men det var inte många kronor för en ny säkring hos BMW. Det var dessutom svårt att se att den gamla säkringen var sönder. Faktum var att först när jag skruvade bort den så syntes det att den var trasig.

/Mattias
sh
820
shu!
525i -91
Problemet löst , det var säkringen under baksätet. Så det var ganska enkelt , gäller bara att veta att det finns säkringar där :) Tack för hjälpen.
Pe
7
PeoK
520i -88
Måntro det är samma fel på min? Torkarna går inte, däremot blinkar innerbelysningen om man slår på torkarna. Utan i högsta läget för då lyser det konstant men torkarna går inte. Inte heller är det något liv i spolarna. Intensivrengöringspumpen låter men det kommer ingen vätska.
520i -88

/Peo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.