|
|
|
|---|---|
|
Min Touring har en tendens att "kvittra" någonstans i trakten av bakvagnen. Har försökt smörja fästena för baksätet men misstänker att det är något annat. Ljudet uppstår mest när bilen körs över mindre ojämnheter och låter ungefär som fågelungar. Kan det ha med bussningarna i bakaxeln att göra och i så fall hur kan man åtgärda det? Eller finns det andra källor i bakre regionerna som kan orsaka eländet? (Det borde finnas någon typ mikrofon som kan identfiera varifrån alla konstiga ljud kommer... Tips för Clas Ohlson & co kanske?) | |
|
En vild gissning är trådrullarna bak som börjar kvittra på sista versen. Hade så på min Sedan men sedan trådrullarna byttes så försvann fågelsången :) |
|
| Trådrullar - en bra gissning, bara det att bilen endast gått 8000 mil. Jag har för mig att dessa bussningar borde hålla minst dubbelt så länge. Men Jag ska kolla och se. På nästan alla mina tidigare bilar har jag alltid haft konstiga ljud från skuffen - (Man blir väldigt lätt manisk och väntar på minsta oljud, river ut bilklädslar går lös med smörjolja och när man äntligen lokaliserat missljudet/gnisslet efter flera år är det dags för bilbyte) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar normalt vara dessa som ger gnissel och kvitter bak när man kör över ojämnheter. Nr 2 på länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.