|
|
|
|---|---|
|
Den första har jag inte sett. nr 2 har jag sett och div mindre fel som inte står i annonsen uppdagades såsom ena xenonljus fung ej, handskfack gick inte att öppna, glappkontakt i elstolar och ratt, servicebok fattades, bromsskivor slitna. Men motor och vxllåda verkar ok och det var komfortstolar och dubbla sidorutor. Mätarställning felaktig ung 25-30.000 mil skulle jag tro att den har gått. Vad kan den vara värd? Tacksam för svar Länk Länk | |
|
Bortfall Xenonljus är ju väldigt enkelt att kolla genom att skifta sida på lampan. Lampa 1000:- eller i värsta fall drivdon?:- Felet med glapp i el-ratt och stol är vanligt då sätesdynan börjar att bli nedsutten. Den vänstra stolsargen av plast får därmed en törn och kabelskon till stol/ratt modul hoppar ur sin infästning. Mkt. lätt att fixa. Men sen till det tråkiga, med stor sannolikhet skruvad och utan servicehistorik gör den till ett "glöm den objekt" för mig. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Den första verkar ju riktigt sunkig, nr 2 lite bättre men tipset är att gå upp några prisklasser och hitta ett "riktigt" exemplar. Ca 70 tkr köper ett vettig 95-96 som förmodligen kommer bli billigare i längden, samt mycket trevligare att leva med. BMW CS #5139 |
|
|
Tack för svaren! Nu har jag sett nr 1 också och det var snubblande nära att jag köpte den. Men efter att ha ringt tidigare ägare så kom jag på bättre tankar. Jag tyckte den första var i bättre skick beträffande inredning och lack men motor och vxllåda var sämre än den andra. Nä det blir nog ingen 750 för mig, det är en härlig modell men jag tar och siktar in mig på 540 istället. 540 känns mer sportig inte så mycket slagskepp som en 750 även fast det har sin charm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.