AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

Reglage E34 för luft på vindrutan, kommer bara halvvägs,

am
55
americantabloid
BMW 525ix Touring -93
Hej!!!

Jag har en 525ix -93 där reglaget för luft på vindrutan bara kommer halvvägs, när man försöker att skjuta det fullt åt höger(dvs reglera luften på rutan). Har försökt hittat någon bra sprängskiss eller dylikt utan att lyckas.

På realoem hittar jag hur luftkanalerna ser ut men inte själv kontrolldelen som styr luften ser ut.

Det går vajrar som reglerar luftflödet från reglagen, men var tar de vägen och hur ser det ut?

Är det svårt att komma åt?

Med vänlig hälsning
Max
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
kolla om vajern är böjd på baksidan av klima-konsollen, har hänt på flera av mina bilar jag har haft att vajern böjt sig så att man inte kan röra reglaget fullt ut. Är ju lätt att fixa om det bara är det, är bara att böja tillbaka vajern så den blir rak igen.

am
55
americantabloid
BMW 525ix Touring -93
Hej och tack för svaret!!!

Har kollat bakom och är inte böjd. Det låter som om det är något som tar emot, när man försöker att flytta reglaget.

//Max
Tja!

Har också en E34 som jag fick samma fenomen på, Kommer bara halvvägs med spaken mot läget för rutan!

Har nån råkat ut för detta och fått ordning på det?
Vintern kommer ju och då är det ju skönt med lite värme på rutan!

Mvh Henrik
am
55
americantabloid
BMW 525ix Touring -93
Hallo igen!!!

Ingen som har några ideer?

Med vänlig hälsning
Max
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Någon kabel i kläm på baksidan om reglaget? Kan också vara wiren som hoppat loss lite från fästet.
Behöver man vara rädd för att dra ut panelen? inget som hoppar isär?

Man bryter/bänder bara ut den i hörnen va?

Mvh Henrik
am
55
americantabloid
BMW 525ix Touring -93
Enklast att första plocka ut stereon. Då kommer man åt bra för att trycka ut panelen. Ena sidan först, du märker vilken sida.

//Max
Tja! Satt och pillade med reglagena och satte på fläkten i maxläge, då släppte reglaget till rutan och nu funkar det igen! Hade bara hakat upp sig kanske!

Kanske vore idee att plocka ur panelen och smörja lite iaf!

Mvh Henrik
am
55
americantabloid
BMW 525ix Touring -93
Hallo!!

Tänkte bara komma med en liten uppdatering. För någon vecka sedan lånade jag ett garage av en polare och rev ner mittkonsolsidan på passagersidan för att se om jag kunde komma på vad felet var.

Följde kablen som styr vindruteluften fram till en plastspak som reglerade flödet...tyvärr visade det sig att det var stoppet satt. Gick bara att reglera halvvägs, sedan kom man inget längre.

Tyvärr verkade man heller inte komma åt för att demontera något mera. Började misströsta tills jag hörde ett ljud som om det var något som satt i vägen. Efter lite fipplande fram och tillbaka lyckades jag "snärta" upp det som låg och spärrade spjället och vad det nu var som hade fastnat där åkte vidare...

Och nu funkar reglaget precis som det skall:)...

Ibland blir man lycklig för det lilla...

Med vänlig hälsning
at
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.