|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| gretzky> Just ljudnivån har ju visat sig vara Hakka 5:ornas svaghet. Lite underligt, för jag upplevde Hakka 4 som tysta. | |
|
Satte på Gislaved Nordfrost 5 för några dagar sen. Har inte haft möjlighet att riktigt testa greppet ännu men hittills verkar de vara super. Deras starkaste sida vad jag vet hittills så är ljudnivån, tystare däck får man leta efter. |
|
gretzky |
Hangaround Testa Michelin X-Ice North nästa gng... dieseldoris |
| Har kört friktionsdäck i ett antal år men ska prova Gislaved Nordfrost 5 den här vintern. Känns som att dom gör friktionsdäcken lite för mjuka vilket drabbar barmarksegenskaperna. Frågan är om moderna bilars antisladd/spinnsystem gör sig så bra ihop med så mjuka däck. Det kanske hoppar in och jobber lite för mycket då. | |
|
Gislaved Nordfrost är HELGRYMMA när det gäller ljudnivån! En knappt märkbar skillnad mot de Conti sport contact 2 Jag har på sommaren, samma bredd. Att ett dubbdäck kunde vara så tyst kunde Jag aldrig anat. Förhoppningsvis så är de lika bra eller bättre än Nordfrost 3 som Jag använt på alla mina tre bilar de senaste åren, när det gäller köregenskaper. Ett superdäck det också, dock inte lika tyst. Nordfrost 5 rekommenderas starkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.