AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
762

M-märkning på M5 3.8-bromsar?

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja på er ! en liten fråga: har en m5a 3.8l 92a

kollade idag på broms oket på förar sidan fram då ser jag att d har ett najs ///M märke på oket så kollar jag på andra sidan och d har bara några siffror fast d ser lika dant ut och jag kollade på polarens m5a 3.8l 92a och hans båda fram har bara siffror!! och min fråga är : varför står d ///M på d ena???ska d vara ///M på båda orginal el????isåfall nån som vet vart man hittar ett med ///M et på?
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Om jag inte är helt vilse så tror jag att 1995 årsmodell m5 hade ett diskret ///M märke på båda oken...

Jag kan ha fel.

En gång V8:a alltid V8:a...
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja! du har så rätt fast 95ans ok ser inte ut som mina o dom har större skivor åxå..mina e precis som vilka som helst från 89-94 el va d nu e bara att det står M på ett av dom o då vill man ju ha d på den andra sidan åxå men jag fattar inte om d e orginal el inte el nåt speciellt...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Oket med M:et kan vara ett utbytesok från Mekonomen eller liknande ställe, M5:ans "små" bromsar har framoken gemensamt med bla E36 M3 (har jag för mig), M:et kan komma från den modellen.
Jag tror att original på M5:an är den med siffrorna. BMW:s utbytesok brukar vara just det som var original på den aktuella bilen, medan Mekonomen och andra firmor blandar ok från olika modeller om de är utbytbara mot varandra rent tekniskt. Min far bl.a har M-märkta ok fram på sin 735i-92 och de fick han köpte utbytesgrejer från Mekonomen.

-M5 E34 Limousine register Länk
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
ok tackar för svaret nu återstår bara att hitta ett ok till pssagerar sidan med ett ///M märke på!!!! nån som vet nåt el har ett liggandes???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.