|
|
|
|---|---|
|
Jag har en skiva i DVD'n som det står 2005-02 HIGH på. Systemet är 609 professional, bilen 530i T e39 03 Vad skall jag köpa för att uppdatera skivan? Var köper jag den ? Kostnad ? Finns alternativ, kanske med bara Sverige/Stockholm o.s.v ? Någon som har en till ett rimligt pris? MVH beemv | |
|
Du kan inte uppdatera skivan, du måste köpa en ny. Ring en BMW ÅF och be dem ta hem DVD Scandinavia 2006-2 High alternativt DVD Europe 2006-2 High (Kostar mellan 2000-3000kr) När du sedan är inne för att hämta skivan ska du be dem uppgradera din Navi med senaste programvaran. Har du förresten 16:9 skärmen i bilen eller mindre? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet, Tanx for the tip även om det känns apdyrt med 2-300 för en DVD-skiva :=( Men, Uppgraderar dom min navi om jag bara frågar? gratis? 16:9 - hrmpf....... hur vet man det ? //beemv |
|
|
Sorry, 2-3000 skare ju vara såklart, DET är apdyrt för en DVD-skiva! |
|
|
Har du stor skärm eller är den liten :-) 16:9 skärmen "ersätter" hela radion och cdn. Jo BMWs naviskiva är dyr.. Precis som allt det står BMW på. BMW vill säkert ha betalt för att uppgradera din Navi, vad et rör sig om är att mata in en CD-skiva i DVD-enheten och vrida om tändningen. Så be att få låna en skiva i tio minuter bara. Om de krånglar kan du ju fråga dem om de hört talas om ordet goodwill. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Eftersom det är en -03 så är det 16:9 skärmen. Hos Navteq så kan man köpa Skandinavienskivan för 168 Euro. Länk ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Tack J.Dredd för din kunskap :=) Jag har mao den stora skärmen. Skall kolla Navteq efter skivan oxå Hillstreet - helt rätt med goodwill, det skall jag försöka praktisera. MVH beemv |
|
|
Din 2005-2 är ju inte direkt lastgammal även om det alltid är kul att ha den nyaste utgåvan. DVD'n täcker ju hela Europa och kostar därför en slant. Kör du endast i Skandinavien så kan du ju köra med CD-versionen av Skandinavien vilken är billigare att köpa. Både DVD och CD finns att hitta till bättre priser på www.ebay.de Dock ska man vara uppmärksam på om det är original eller kopior. Köpte själv Skandinavien 2006-2 för 250kr och den var original. Vet inte när nästa utgåva (2007-1) kommer men 2006-2 har ju funnits ute i mer än ett halvår så tänker du köpa nytt så kanske det är värt att vänta. ___ //Ulf |
|
|
Jag får tillgång till 2007-1 första el andra veckan i november...Kommer in på "servern" då:) MIn bil: Länk Sebbe |
|
|
Bianca Vilken server ????? /Pulare |
|
| Det kan jag naturligtvis inte säga!!!Det är ett privat konto....... | |
|
CD versionen innehåller mig veterligen inte Perspektiv-läget vilket är väldigt trevligt. Navteq säljer bara CD versionen. Se också till att du alltid köper skivor det står HIGH på.. inte Professional. Professional saknar massor av information har jag läst. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bianca: Är det Scandinavia eller Europe du får tag på? DVD eller CD? HIGH eller Professional? :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet:Du har mail Sebbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.