|
|
|
|---|---|
|
Hej, min bil beter sig konstigt när man kör över gupp och hål på vägen, den drar åt sidor, det klonkar i framvagnen och man känner allt i ratten. Kan det vara stötdämparna eller nånting annat där fram? Vad ska jag kolla efter? bilen är en 325 från 93. | |
|
Hade gissat på antingen styrled eller nån av länkarmarna, kanske felaktig hjulinställning. Stötdämparna brukar läcka om de e kassa. Sånt kan man tom se med egna ögon-oljan rinner ner. Kolla det allmänna skicket på framvagnen först innan du försöker byta nåt-länkarmar, spindelled och även de där sakerna som jag har nämnt tidigare. Går bra att hissa upp bilen och göra en liten investigation utrustad med en lampa och enklare verktyg. Lycka till!! |
|
| Bussningar, gå in i verkstad och låt killen vicka med nått verktyg på alla bussningar.. Kolla både fram och bak! De felsta gör det gratis om du planerar att få det åtgärdat hos dem... | |
| Efter alla eventuella ingrepp på framvagnen glöm inte att göra hjulinställningen genast! Annars kommer framdäcken slitas på nolltid:-(( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.