|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det finns det någon verkstad i mälardalsregionen som kan programmera om OBC'n i min bil så att jag kan använda Webastovärmaren som parkeringsvärmare? Den lokala BMW-verkstan klarade inte av detta. Jag lämnade in bilen förra hösten för att få den omprogrammerad och när jag hämtade bilen så fick jag veta att min värmare var trasig och att det skulle kosta 8000 kr att laga den. Jag körde hela förra vintern och värmaren fungerade hur bra som helst. Jag har ingen lust att lämna in bilen en gång till och betala för felsökning av fel som inte finns. /Anders | |
|
Enligt uppgift är det inte bara att programmera om OBC:n. Hela ACC-panelen måste bytas ut. Dessutom tillkommer några slangar nere vid själva värmaren. Detta skall BMW-återförsäljaren klara av - men det är DYRT. Kostade c:a 7.000 kr i Tyskland år 2000. Hälsningar ChristerG525 |
|
|
Inte enligt Saij i Länk och Länk. /Anders |
|
| Åtminstone på min 540 bytte de ACC panelen för där fanns ingen ingång för Webaston,vet inte hur det är med dieslarna,programmeringen hamnade de också ta kontakt med BMWTYSKLAND så i Helsingfors men de fick det att funka från fjärren och nav displayen helt OK grej här i Norden. | |
|
Bege skriver i Länk att det ska fungera på en 530d -00. Jag har kontrollerat i WDS och både direktstart och telestart finns anslutet i AC-modulen på e39 530d. /Anders |
|
|
Tjenare. Hade in min 530d -01 på Autowåx i Karlstad i höstas för att de skulle montera elektrisk motorvärmare med gren-uttag, då frågade de om jag ville att de skulle göra en programmering för att kunna använda webaston som motorvärmare också. Nu kan jag programmera starttid i obc´n och därefter går den i 30 minuter. Allt som allt kostade det med den elektriska värmaren nånstans runt 5.500 kronor om jag inte minns fel. Vill man även använda webasto´n som kupévärmare så måste tydligen en vattenpump monteras. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
Va bra, synd bara att det är så långt till Karlstad. Vattenpump finns redan men vattnet cirkulerar bara i motorn. För att få kupévärmare så krävs ett slangpaket också. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.