|
|
|
|---|---|
|
Har nu ställt den nyinköpta Cosmosblåa 528:an på pallbockar och synat den efter rost. Lite svetsning finns det, men som jag ser det väldigt lite?!!! Efter 2 års avställning så går den perfekt i motorn, kammen kanonfräsch. ca 20000mil Sportinredning i "perfekt" skick Bromsarna behöver naturligvis en översyn,men inget jag måste byta.:) Sen så måste jag fixa slutburken och bättre beg TRX däck-hjul. Jo jag vet vad nya kostar. Eller kanske 16" BBS split vore fint..... mumma. Ja just det, en REJÄL service ska den också få | |
Paap Reeder |
Väldigt roligt! Hur är den i "ljumskarna" fram d v s plåtvecket som avgränsar innerskärmarna fram från torpeden??? Behöver du några delar så hör av dig ty jag skall reducera alla mina flyttkartonger på vinden. MVH /// Paap R |
| Om jag nu förstår rätt på vad du menar så har jag ej hittat rost där. | |
|
Härligt med lite E28 jobb :) Lite mer tips på "tänkbara ställen": E28 rostar i golv(främst under framsätena),domkraftsfästen,gärna i trösklarna,på balken där framskärmarna skruvas fast,runt fjäderbenstornen,tanken,nederkant dörrar,hjulhusen fram(brukar märkas när man byter framskärmarna)...främst på M535 rostar framskärmarna bort pga en liten konstruktionsmiss där en "innerskärmsflärp" sitter,batteribaljan, Bromsrören+bränslerören(naturligtvis),"hundbenen" vid bakre hjulhuset(öppna bakdörren så lär du märka om det börjat rosta där),takluckan...osv :) Mvh Janne. |
|
|
Nu har jag köpt mig en uppsättning BBS RS 16" som förvisso kräver lite omvårdnad men men,,,, alltid kul med lite "jobb". Hursomhelst så tvekar jag angående däckdimension. Sitter 205/55 på fälgarna nu,som verkar passa alldeles utmärk vad gäller bredden. Men original så ska det ju vara 225/50 på dessa fälgar, så min fråga blir då: ska jag köpa 205 eller 225????? kan inte bestämma mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.